Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jwennerstrand
Hej!

Jag har ett litet ilands problem jag tänkte någon av er alla kunniga kanske kunde hjälpa mig med.
Jag har precis köpt en Volvo V60 D5. Denna fantastiska bil är utrustad med keyless. Nu till min fråga!

När jag tvättar bilen så öppnar den samt låser sig hela tiden när jag spruta vatten eller dylikt vid handtagen, Kan man på något vis stänga av denna funktionen alt göra något för att slippa detta vid tvättning.

Tacksam för svar

Mvh

Jesper Wennerstrand
Användarvisningsbild
av Rillee
Lägg nyckeln ett par meter ifrån bilen
Användarvisningsbild
av sura56
Låt nyckeln ligga kvar inne i bilen, det räcker.
Användarvisningsbild
av crumpets
sura56 skrev:Låt nyckeln ligga kvar inne i bilen, det räcker.
Så gör jag också. Lägger den på ett säte eller stoppar den i nyckelhålet bara.
av nadderf
Haha fler som upplevt detta, tog mig flera minuter innan jag förstod att det är mer praktiskt att lägga den ett par meter bort istället för att den ska låsas/låsas upp konstant =)

På nyare modeller där det inte är samma touchgrej, där borde inte problemet upplevas? Kanske därför volvo valt att göra om?
Användarvisningsbild
av svergie2
nadderf skrev:Haha fler som upplevt detta, tog mig flera minuter innan jag förstod att det är mer praktiskt att lägga den ett par meter bort istället för att den ska låsas/låsas upp konstant =)

På nyare modeller där det inte är samma touchgrej, där borde inte problemet upplevas? Kanske därför volvo valt att göra om?
Har det blivit såhär?

Gummi>touch>gummi? För dom hade gummi först, och sedan betade dom till touch.
av nadderf
svergie2 skrev:
nadderf skrev:Haha fler som upplevt detta, tog mig flera minuter innan jag förstod att det är mer praktiskt att lägga den ett par meter bort istället för att den ska låsas/låsas upp konstant =)

Har det blivit såhär?

Tog bara det för givet, det ser ut som knappar på nya bilar?
Användarvisningsbild
av svergie2
nadderf skrev:
svergie2 skrev:

Har det blivit såhär?

Tog bara det för givet, det ser ut som knappar på nya bilar?
Ingen aning :p
Styrströms kortslutning

V70 momentum 2.5FT 2009. Ja jag klantade mig, dro[…]

960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)