Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska polestar fixa min xc60 d3 awd i sommar, Volvo sa att man då måste regga om bilen. Missförstå mig rätt nu, om man "glömmer det", säger försäkringsbolaget nej till ersättning om nåt händer då? Nån som trimmat polestar o "glömt" regga om??
Den enda som vet om du har polestar i bilen eller ej är Volvo och Polestar själva. De kommer aldrig meddela ditt försäkringsbolag detta....
ellboj skrev:Ska polestar fixa min xc60 d3 awd i sommar, Volvo sa att man då måste regga om bilen. Missförstå mig rätt nu, om man "glömmer det", säger försäkringsbolaget nej till ersättning om nåt händer då? Nån som trimmat polestar o "glömt" regga om??
Min (och många andra) V60 T6 Black-R är trimmad av den första återförsäljaren och INTE registreringsbesiktigad.
Varken den åf som sålde bilen till mig eller Volvo centralt verkar tycka att det spelar någon roll.
poseidon skrev:Fast det skall väl inte påverka försäkringen?
Det beror på vilket försäkringsbolag du frågar.. Volvia säger att det inte skall påverka, de andra säger att det vet man inte förrän efteråt.
Du får in nya effekten i regbeviset om du gör en ny regbesiktning! kan vara bra när du ska sälja bilen!
för övrigt kan jag säga att polestaroptimeringen är kanon! Har själv gjort den på min Xc60 2011 d3 awd! Det blev som en annan bil att köra!
Det är väl en att fördelarna med Polestar, att man kan registreringsbesiktiga med dem nya högre effekten.
Tycker du inte det är en fördel och vill regbes. så välj BSR eller något annat av de "billigare" alternativen.
sen kör polestar bara med effekt kurvan inte något med vridkurvan! den bibehåller dom intakt det är ju vridet man vill komma åt när man ökar effekten.... hur många hästar är inte väsentligt i sammanhanget egentligen utan vridet för att bilen ska flytta på sig
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]