Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Testade idag att lämna "allt" öppet på bilen och klickade sedan på "stäng" i VOC appen (iPhone), Bilen låstes, och speglarnafälldes in men rutorna var fortsatt nere och takluckan öppen..... Skall det vara så ? Ocj i så fall: Hur tänkte dom då egentligen på Volvo....
galet.

XC60 D4 AWK, My15
wmhaper skrev:Hej,
Testade idag att lämna "allt" öppet på bilen och klickade sedan på "stäng" i VOC appen (iPhone), Bilen låstes, och speglarnafälldes in men rutorna var fortsatt nere och takluckan öppen..... Skall det vara så ? Ocj i så fall: Hur tänkte dom då egentligen på Volvo....
galet.

XC60 D4 AWK, My15
normalt håller du ju in låsknappen på nyckeln ;) håller intryckt några sekunder
Eftersom du kan låsa bilen via appen från andra sidan jorden så kan du inte i alla lägen garantera att inget finns i vägen för rutan när den då ska stängas. Stänger du alla rutor via nyckeln har du uppsikt över bilen. Gissar på att det är ett medvetet val att inte erbjuda stängning av rutor via voc.
Volvos servicetekniker är väldigt glada över att inte rutorna åker upp när folk låset.. många på verkstäderna nu tagit för vana att köra ner rutorna det första dom gör... Det är tydligen rätt vanligt att folk låser sina bilar via VOC när dom har dem inne för service/reparation.
LazerHawke skrev:
wmhaper skrev:Hej,
galet.

XC60 D4 AWK, My15
normalt håller du ju in låsknappen på nyckeln ;) håller intryckt några sekunder

Jo det förstås , men jag förstår inte vitsen med add låsa samtidigt som bilen kan vara vidöppen...
En annan fråga: Min gamla V70 kunde även öppna "allt" vid långt tryck på "öppna" på fjärren, det kan inte min xc60, endast låsa vid långt tryck på lås, skall det vara så?
av wmhaper
Kite skrev:Eftersom du kan låsa bilen via appen från andra sidan jorden så kan du inte i alla lägen garantera att inget finns i vägen för rutan när den då ska stängas. Stänger du alla rutor via nyckeln har du uppsikt över bilen. Gissar på att det är ett medvetet val att inte erbjuda stängning av rutor via voc.
Jo detr säkert så men jag fattar inte funktionen i så fall, låsa men vidöppen bil, till vilken nytta?
och säkerhetsaspekten borde gå att lösa, detekterar av hinder finns ju redan på taklucka, borde gå att lösa på fönster också, men vad vet jagg,
jag tyckte det verkade ologiskt bara, som att låsa husets framdörr via mobil men ha bakdörren öppen dvs helt oanvändbar funktion.
Riktigt illa att inte takluckan stänger sig eller att du får indikering att den är öppen.
Har hänt ett antal gånger att den stått ute över natten med "upptiltad bakdel" och man förbannar sig själv och undrar varför det inte finns stöd för detta?
Riktigt störande.

Verkstadsproblemen borde vara enkla att komma till rätta med om VOC larmen kunde avaktiveras vid ex. service.
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]