- mån 30 mar 2015, 11:24
#961674
Mot slutet av året är det dags att beställa nästa bil. Det blir en XC60 igen, första gången någonsin jag byter bil utan att byta modell. Finns massor av detaljer att bestämma sig för, en av dem är "Polestar eller inte". Eftersom det är tjänstebil så är Polestar enda trimningsalternativet, BSR och annat är inte tillgängligt för mig.
Men det jag tvekar på nu är om man inte får väldigt lite för pengarna? Min förra D5:a var trimmad, då har jag för mig att effekten steg från 205 till 230 kusar. Men i MY16 har ju D5:an redan 220 hk utan trimmet, och vad man får med trim har väl inte ändrats? Eftersom priset är detsamma känns det som att "priset per extra hästkraft" mer än fördubblats. Tänker jag rätt, eller har även Polestar höjt effekten på MY16?
Men det jag tvekar på nu är om man inte får väldigt lite för pengarna? Min förra D5:a var trimmad, då har jag för mig att effekten steg från 205 till 230 kusar. Men i MY16 har ju D5:an redan 220 hk utan trimmet, och vad man får med trim har väl inte ändrats? Eftersom priset är detsamma känns det som att "priset per extra hästkraft" mer än fördubblats. Tänker jag rätt, eller har även Polestar höjt effekten på MY16?