Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Nu måste jag få höra era åsikter ang. R-design. Jag har varit inne på en V60 Ocean Race, men tyvärr kommer jag inte riktigt överens med färgerna där. Nu har jag därför börjat snegla mot en R-design, så frågan är: Upplevs den som väldigt mycket stötigare än en vanlig V60? Egentligen ska man väl provköra en R-design men det är ju inte helt lätt att få ta i en för provkörning. Så vad är generella åsikten?

Sedan en fråga till, är paketet värt pengarna? När det gäller Ocean Race så är ju det väldigt prisvärt, var ju bara det här med färgerna...
Användarvisningsbild
av MartinB82
Tycker absolut inte att den känns stötig, lite satt i chassit.
Personligen tycker jag att det är en bra kompromiss mellan lite sportig egenskaper å komfort.

Men som sagt, finns säkert många delade åsikter angående detta.

Något som kan vara bra å veta, bilar med R-Design har ett bra andrahands värde.
av snejkaj
Komfort är ju väldigt individuellt så åk och provkör en r-design. Det är nog det enda rätta. Jag har blivit en komfortnörd (gammal?) och tog därmed touringchassiet till min Ocean Race. Jag provkörde en R-design och den kändes inte stötig, men jag körde iofs inte på några dåliga vägar.
av svedan
Touringchassiet?? Är det standard du menar eller har jag missat något?
av snejkaj
svedan skrev:Touringchassiet?? Är det standard du menar eller har jag missat något?
Kolla i bilbyggaren under Exteriör->kördynamik till bla Ocean Race kan man välja Standard, Touring eller Sport. Touring är samma höjd som standard men lite mjukare. R-design har bara lågt sportchassie att välja på däremot.
Användarvisningsbild
av meko
Räkna med att R-Design är både stötigare och bullrigare. Men den har ett fantastiskt chassie! :wink: Inte minst styrningen är suverän och skiljer sig en del från standard.

Och så var det det där med stolarna! :D Sportstolarna är fantastiskt sköna! Alltså, egentligen så är begreppet "sportstolar" lite dumt kan jag tycka... Tror att det t.o.m. kan "skrämma bort" en del kunder. Synd när det egentligen borde det heta Komfortstolar! För såvitt jag vet så är just Sportstolar att föredra hos de flesta bilmärken. Inte bara Volvo (har jag märkt nu som nu har en V60 med standardstolar. Kunde inte välja det tyvärr! :roll: ) Tänk på BMW, Audi mfl. Det handlar helt enkelt om bättre och skönare stolar. Inte en Brassestol i glasfiber a la Biltema eller något åt det hållet, nej, inte alls. Tvärtom alltså!
av Urkel
meko skrev:Räkna med att R-Design är både stötigare och bullrigare. Men den har ett fantastiskt chassie! :wink: Inte minst styrningen är suverän och skiljer sig en del från standard.

Och så var det det där med stolarna! :D Sportstolarna är fantastiskt sköna! Alltså, egentligen så är begreppet "sportstolar" lite dumt kan jag tycka... Tror att det t.o.m. kan "skrämma bort" en del kunder. Synd när det egentligen borde det heta Komfortstolar! För såvitt jag vet så är just Sportstolar att föredra hos de flesta bilmärken. Inte bara Volvo (har jag märkt nu som nu har en V60 med standardstolar. Kunde inte välja det tyvärr! :roll: ) Tänk på BMW, Audi mfl. Det handlar helt enkelt om bättre och skönare stolar. Inte en Brassestol i glasfiber a la Biltema eller något åt det hållet, nej, inte alls. Tvärtom alltså!

Ja fast Ocean Race har väl exakt samma stolar, dock med annan läderklädsel?
av svedan
snejkaj skrev:
svedan skrev:Touringchassiet?? Är det standard du menar eller har jag missat något?
Kolla i bilbyggaren under Exteriör->kördynamik till bla Ocean Race kan man välja Standard, Touring eller Sport. Touring är samma höjd som standard men lite mjukare. R-design har bara lågt sportchassie att välja på däremot.
Ahh, gäller V60.. Men inte xc60 som jag just beställt! Där finns Active 4 där "komfort" ska motsvara standard (som jag vill ha). Sedan finns tillval "sport" (som jag inte vill ha). Håller i övrigt med om att sportstolar borde kallas komfortstolar..
Användarvisningsbild
av iigloo
Har en R och den är tystare än min gamla standard. Varken stötig eller bullrig.
Användarvisningsbild
av Rillee
Jag blev förvånad hur tyst och behagligt min s60 r-design gick när jag fick den, hade inte provkört en innan. Tycker nästan r-design är ett måste på volvo bilarna.

Det här är ju intressant. Vad är de[…]

Solgardin bakdörrar

Hej. Funderar på om det går utan all[…]

Hjälp släpvagns kontakt

Blir nog skroten i så fall.

Köpråd, Volvo V50 D2

Kamremsbyte var 14000de mil. ganska enkelt, men sk[…]