Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Volvo hade vunnit över nya Passaten också om inte svenskarna hade varit så utrymmeskåta. Läs senaste TeknikensVärld.
V60 är premium. :-)-) :D
Mercedes med nya C-klassen är helt överlägsen över V60 enligt mig, dock drar den iväg hutlöst i pris tyvärr! Men förnuftet säger S/V60 då de är mycket billigare än c-klassen, men V60/S60 det är ändå en bra bil för ett rimligt pris! Invändgt tycker jag 70/80 serien känns mer påkostad/lyxigare, tycker att det känns lite plastigare & billigare i 60-serien.
Tycker inte V60 är plastig ett dugg. :-DD
Tyskbilar har hårda stolar. V60 räcker länge. Bagaget är jag nöjd med också.
Det är hårda stolar i C-klass, men dom fungerar jättebra. Sträckkörde 60 mil i julas med min C220 och stolarna var kanon! Det som är lite plastigt i V60 är blinkersspakarna. Där har dom lite att lära. Till sommaren kan jag komma med en utförlig jämförelse. Då har jag kört V60 några månader :)
Lite plastiga blinkersspakar har tyvärr alla nyare Volvo bilar. Känslan på dom är mycket bättre på gamle XC90 och resten av de äldre stora volvobilarna.
Zanders: Surt att du också råkat ut för skrammel i dörrarna, känner igen det där från S60 -14 jag körde med premium sound, att det skramlar i dörrsidorna och från ljudanläggningen, verkar tyvärr som dom har en väldigt ojämn sammansättningskvalié på bilarna.
simonhalmstad skrev:Zanders: Surt att du också råkat ut för skrammel i dörrarna, känner igen det där från S60 -14 jag körde med premium sound, att det skramlar i dörrsidorna och från ljudanläggningen, verkar tyvärr som dom har en väldigt ojämn sammansättningskvalié på bilarna.
mm verkligen. Hade inne den för skrammel i högerdörren. Det blev bra..i 2 dagar sen kom det i båda dörrarna.. Funderar på att slita loss båda dörrsidorna själv och knöka skiten full med dubbelhäftande tejp..

Långt mellan byten är en större ri[…]

Bakre ljuddämpare hål

Jag inte sett sådana hål på n&ar[…]

B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]