Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sundlof81
Hej, det är så att jag kom över ett skinnklätt främre mittarmstöd till xc60 på skroten. Det kan ju inte vara svårt att byta tänkte jag och köpte det.

Nu ska man ju bara ta bort den bakre panelen som går runt bakre sätesvärmen och cigguttaget men den sitter som berg! Kollade på Volvos montageanvisningar och där står det att man ska dra bakåt och snett uppåt. Funkar inget bättre. Var på Volvo men han vågade inte bryta mer ifall det gick sönder.

Så min fråga är om någon som har tagit bort denna? Verkar som det sitter metallclips med hullingar och sen är plastpinnarna instuckna i dessa.

Patrik
Användarvisningsbild
av bjornw
Har försökt med samma som dig, var ute efter att koppla in mig på 12v uttaget. Den sitter verkligen som berget.
Pratade också med meken och enligt honom tog de loss hela mittkonsolen först för att kunna bända isär hullingarna. Men de började alltid med att beställa hem en ny (om det inte redan fanns på lager) för minst varannan går sönder. Kostar några hundra så de tyckte inte det var ett problem. Var den inte i nyskick bröt de loss den och bytte till en ny, inte värt att kosta tid på att fippla. De använder vad som ser ut som en mini-kofot i plast.

Själv så gav jag upp och tog ström från det främre uttaget.
av sundlof81
Jag få se hur jag gör. Vill inte lämna tillbaka armstödet men inte heller betala volvo för att byta det.

Får väl styra bilen och fråga om vad panelen kostar. Verkar inte vara så svårt att ta bort hela tunnnelkonsollen men att få bort sladdarna verkar knepigare.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]