Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MinV60
Bilen är en V60 diesel D3 2012 och har gått 5300 mil.
Körde den i morse till infartsparkeringen och när jag skulle köra hem på kvällen så tändes varningslampan direkt "Motorsystem - service erfordras". Någon som vet vad det handlar om? Allvarligt så att den ska bärgas eller går det att köra den? Kan säga att den gick som vanligt på vägen hem (ett par mil).
Känns otroligt trist med denna bil. Den har gått klockrent i 1,5 år men nu i februari så fick jag varningsmeddelande om växellådan = bärgning till verkstad, uppgradering mjukvara och inga fel hittade men 2000 kr fattigare. En månad senare händer nu detta. Undrar om jag fått ett måndagsexemplar och det är dags att sälja bilen...

/Annette
Det är en generell felindikering att det varit något problem med bilens motorstyrsystem. Så länge det inte står "stanna snarast" och röd varningslampa lyser så går den att köra, men eventuellt med nedsatt prestanda.
Går inte att säga var felet sitter utan att läsa ut felkoderna, så ett verkstadsbesök får det nog tyvärr bli.
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]