Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Tjena,

har fått någon offert på en V60 T5, BE, OR -16, där rabatten är ungefär 5% overall. Min fråga är, är det en okej rabatt när det gäller paketet Business Edition med Ocean Race? Vad jag förstått så kan man pruta ändå mer eftersom varje återförsäljare har sina egna marginaler utöver den centrala rabatten. Ska man försöka få med ett par vinterhjul på köpet eller ska man gå på ändå hårdare? Orkar nog inte pruta alltför mycket men samtidigt vill man ju inte bli helt blåst eller.

Såg nu idag att nya T4:an med VEA har ett speciellt erbjudande, så det lutar nog mer åt den motorn faktiskt. Men själva frågan är ju om rabatten som sagt :)

Mvh/ Mats
Användarvisningsbild
av mikeman
Jag har nyligen sökt och begärt in offerter på en V60 VOR D4 och när jag skickade från volvobyggaren till Bilia i Lund så fick jag tillbaka med 8 % rabatt på bilen, ingen rabatt på utrustningen dock.

Tycker du ska sätta målsättningen på 8-10 %. Säljaren själv tjänar bra på utrustning så ska du lägga til en del kan du säkert få bättre procent på sjävla bilen. Ta tid att ta in offerter från många handlare så ser du säkert att nån har lite bättre pris. De har också något olika pris på själva bilen, slår på några tusenlappar så det ger inga större skillnader.
Användarvisningsbild
av crumpets
mikeman skrev:Jag har nyligen sökt och begärt in offerter på en V60 VOR D4 och när jag skickade från volvobyggaren till Bilia i Lund så fick jag tillbaka med 8 % rabatt på bilen, ingen rabatt på utrustningen dock.
Vilket jävla skämt... Jag hade aldrig kontaktat den säljaren igen. 0% på utrustning jo tjena.
av iD2
Jag lyckades få till 11% rabatt på en ny V40 cc or jag beställde i januari, det var på bara bilen enligt offerten. Jag tog ganska bra tid på mig och tog några offerter från olika återförsäljare innan jag började med att försöka pruta, från början fick jag inget annat än vinter däcken gratis, men efter att säljarna hört att jag tagit in priser från fler återförsäljare blev det enklare att få ner priset :) Så nog ska man kunna få till en rabatt på 10% om man anstränger sig lite, ska väl säga att de var ett privatköp.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Vad gäller rabatt så brukar det inte gå att få rabatt på paketen, t.ex Driver Support-paketet osv. Men på bilen och övriga tillbehör ska du givetvis ha rabatt på.
av valln
Ni som har fått rabatt på 10 procent, är bilen finansierad via volvofinans?
Har ni inbytesbil?
av iD2
valln skrev:Ni som har fått rabatt på 10 procent, är bilen finansierad via volvofinans?
Har ni inbytesbil?
Inget Volvofinans för mig, rabatten på 11% fick jag före det blev tal om att byta in min bil.

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]