Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobadill
Hur lång ska räckvidden vara på en fjärrnyckel (med sex knappar) till en XC60?
Jag tycker min nyckel är otroligt seg och jag måste gå väldigt nära bilen för att signalen ska gå fram.
Nu jämför jag med min tidigare S-Max och där kunde jag låsa upp från 40-50 meter utan problem.

Men det kanske ska vara så?

Tilläggas bör att bilen hämtades ut i fredags så batteriet ska väl förhoppningsvis vara nytt och fräscht...
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Bobadill skrev:Hur lång ska räckvidden vara på en fjärrnyckel (med sex knappar) till en XC60?
Jag tycker min nyckel är otroligt seg och jag måste gå väldigt nära bilen för att signalen ska gå fram.
Nu jämför jag med min tidigare S-Max och där kunde jag låsa upp från 40-50 meter utan problem.

Men det kanske ska vara så?

Tilläggas bör att bilen hämtades ut i fredags så batteriet ska väl förhoppningsvis vara nytt och fräscht...
sexknappar (PCC-nyckeln) 100m fri sikt
original nyckeln 50m

kolla batteri brukar va ett tecken på dålig räckvidd pga dåligt batteri
av toast
Från manualen
Fjärrnyckel med PCC – räckvidd
Räckvidden för en fjärrnyckel med PCC (Personal Car Communicator) för låsning, upplåsning av dörrar och baklucka är ca 20 meter från bilen – övriga funktioner upp till ca 100 meter.
Om bilen inte verifierar en knapptryckning – gå närmare och gör ett nytt försök.
av Bobadill
Ok. Låter ju som om det är något som inte är helt ok då.
Oavsett om det är 100m eller 20m som nämnts ovan så är jag inte i närheten av dom avstånden.

Känns ju lite märkligt att en ny nyckel ska ha dåligt batteri...

Får ta ett snack med Volvo.
Användarvisningsbild
av MartinS
Fjärren (ej PCC) till min gamla XC60 räcker lätt 40-50 meter, alldeles för långt egentligen tycker jag. Fler än en gång har jag råkat trycka upp bakluckan med nyckeln i fickan, vilket inte är någon höjdare.
Användarvisningsbild
av PaNi
Har också reagerat på att räckvidden är kass. Eftersom jag har keyless tar jag sällan upp nyckeln ur fickan, men ibland händer det att man vill låsa upp på avstånd. 5-10 meter skulle jag uppskatta räckvidden till.
av ansjo
Jag har precis bytt från XC70 till XC60, och märkt att mm gamla bil hade betydligt bättre räckvidd samt mottagning när jag låser/låser upp. Har nyckellöst denna gången om det kan ha någon inverkan?
Har jag nyckeln i fickan tar den sällan signalen, utan måste plocka upp den...I-landsproblem :roll:
Användarvisningsbild
av snoddasD5
Upplever samma nu när jag köpte min XC90 funkar skit dåligt och låsa den och låsa upp den. om man jämför med min V70 på den kan man ha dosan i fickan och vara långt från bilen funkar alltid men på XC90 måste man stå bredvid den. Kan det vara dom laminerade rutorna som gör det blir sämre??
av ansjo
Det hade jag på min förra med...ska in på verkstad och fixa min strejkande Volvo on call i morgon, ska höra om detta bland annat.
Utslagsbegränsare

Tjena gott folk! En fråga bara till det goda[…]

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]