swed skrev:Jag tycker att man med fördel kan gå upp i storlek på hjulen till en S/V60,
det är stora hjulhus som ska fylas ut...
Jag åker 215/55 på Dezent RE (7x17 ET40) på vintern
och 225/45 (mot org. 235/40) på Sleipner (8x18 ET55) på sommaren.
Jag tycker personligen nästan det är snyggare med vinter än sommaruppsättningen.
Vinterhjulen fyller hjulhusen bättre och sitter närmare hjulhuskanten,
och mot org. 235/40 på sommaren är det ännu större skillnad...
Det är mycket tycke och smak i detta,
men dom flesta tycker det blir snyggare att inte ha "hålrum" runt hjulen.
Antingen så sänker man bilen eller så går man upp i storlek.
Sänkning är snyggt och ger nästan alltid hårdare sättning och (ibland) bättre väghållning,
MEN ger också sämre komfort, vilket i min värld är viktigare än väghållningen som redan orginal är tillräckligt bra för dom flesta situationer.
Ursäkta OT men det kändes som det "hörde till" lite...
Håller helt med dig till 100%.
Hjulhusen är jäkligt stora. Jag gillar annars ixion 18" hjulen himla mycket. Dem passar himla bra till en röd r design. Har lite funderingar att köpa ett par likadana och ha som vinterhjul om jag nu inte hittar ett par canicula.
Ixion fälgen är ju betydligt vanligare än vad calicula är.
Jag tycker att original är väghållningen himla bra på r designen och finns inte på kartan att jag sänker den.

Har en bil till som jag kör enbart på sommaren. En mustang GT V8 och den har jag sänkt, lite stötigare där men den är sjukt hög original. Här blev väghållningen lite bättre men utseendet 1000 ggr snyggare.
