Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bobadill
Hämtade ut min XC60 i går och håller som bäst på och "kör in mig".
En sak jag dock funderar på är om det går att på något sätt få regnsensorn på en XC60 att aktiveras automatiskt när bilen startas?
Har letat men hittar inget i någon av inställningsmenyerna.

Har lite svårt att se varför man inte skulle vilja ha automatik på en regnsensor.
av s6025t
Det finns inget automatiskt tillslag av regnsensorn det jag fått förklarat varför är att torkarna kan frysa fast o vara täckta med snö när bilen startas då kan torkarmotorn brännas eller säkring lösa ut så därför får man slå på regnsensorn manuellt.
av Bobadill
s6025t skrev:Det finns inget automatiskt tillslag av regnsensorn det jag fått förklarat varför är att torkarna kan frysa fast o vara täckta med snö när bilen startas då kan torkarmotorn brännas eller säkring lösa ut så därför får man slå på regnsensorn manuellt.
Ok. Kan köpa den förklaringen.
Dock har jag kört Ford S-Max senaste tre åren och där har det fungerat alldeles utmärkt.
Men det är å andra sidan inte jättejobbigt att slå på den manuellt. Var mest nyfiken... :D
av Periodare
Fast det blir ju samma annars oxå. Man går ju inte ut och känner på torkarna varje morgon. Kan ju mycket väl vara fastfrusna när man drar i spaken manuellt. Men visst, risken är ju lite mindre.

Men jag tycker det känns bäst att aktivera det manuellt varje gång. Då startar de tex inte av misstag när man har de uppfällda i serviceläge.
Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]

Att bilen har gått 14200 mil förmodat […]