Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Ny på forumet...
Första Volvon var morsans gamla 245 GL -81 när jag nyss tagit körkort, sedan dess har en massa andra bilar passerat.
Nu inväntar jag dock min första Volvo sedan dess, en V60 D4 Aut BE Oceans Race, Silver metallic med leverans April/Maj. (Bilen är redan tillverkad, men får inte hämta ut den förrän senare pga leasingavtalet på nuvarande bil)

Redan under processen med att välja bil så var jag lite orolig över om bagagerummet skulle räcka till i en V60, men kom fram till att det nog skulle gå. Var inte speciellt sugen på en V70, och var sugen att gå ifrån Passat som jag kör idag.

Nu till själva frågan:
För att lugna/bekräfta min oro, är det någon befintlig V60-ägare som skulle kunna ta längdmått på bagagerummet från uppfällt säte till baklucka på 25 och 50 cm höjd i bagageutrymmet. Jag har hittat mått på lastgolvet (93 cm) men eftersom bakluckan lutar (och baksäte antar jag) så är dessa mått lite högre upp av stort intresse för mig...
Tack på förhand :)

Edit: Behöver få in en barnvagn på längden. Tipsa gärna om vagnar som funkar.
Att bilen inte är optimal för 3 ungar och barnvagn är jag redan medveten om, men bilen är redan beställd.
Senast redigerad av 1 C81JNV, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
C81JNV skrev:Hej,
Ny på forumet...
Första Volvon var morsans gamla 245 GL -81 när jag nyss tagit körkort, sedan dess har en massa andra bilar passerat.
Nu inväntar jag dock min första Volvo sedan dess, en V60 D4 Aut BE Oceans Race, Silver metallic med leverans April/Maj. (Bilen är redan tillverkad, men får inte hämta ut den förrän senare pga leasingavtalet på nuvarande bil)

Redan under processen med att välja bil så var jag lite orolig över om bagagerummet skulle räcka till i en V60, men kom fram till att det nog skulle gå. Var inte speciellt sugen på en V70, och var sugen att gå ifrån Passat som jag kör idag.

Nu till själva frågan:
För att lugna/bekräfta min oro, är det någon befintlig V60-ägare som skulle kunna ta längdmått på bagagerummet från uppfällt säte till baklucka på 25 och 50 cm höjd i bagageutrymmet. Jag har hittat mått på lastgolvet (93 cm) men eftersom bakluckan lutar (och baksäte antar jag) så är dessa mått lite högre upp av stort intresse för mig...

https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
av C81JNV
LazerHawke skrev:
C81JNV skrev:Hej,
Ny på forumet...

Nu till själva frågan:

https://www.media.volvocars.com/global/ ... ifications
Tackar! Fler mått på denna jämfört med den svenska versionen, så perfekt, nu vet jag :)
av C81JNV
nadderf skrev:Kul att du beställt bil innan du mätt :) jag går från V60 till XC60 lite pga lastutrymme, lite större och möjlighet att fälla mittensätet gjorde att jag tror de hjälper.. skulle väl köpt v70 men var inte heller så sugen på den
Haha... riktigt så enkelt är det inte... hade till och med golfbagen med mig till handlaren och provlastade, samt beställde takräcke så jag kan slänga på boxen vid skidsemestern.
Men lite ändrade förutsättningar... råkade bli så att det blir en sladdis nu i höst. Jag trodde jag var klar med ungar (har 2 st, 5 och 6,5 år) och det var därför jag kände V60 skulle funka.

Nu måste jag hitta barnvagn som går in på längden när den är ihopfälld, därav frågan :)
av C81JNV
nadderf skrev:Vi har en Brio Go och den går in på längden, ganska precis!
Ok, det är en av de vagnar vi kikat på, så det är bra att veta! Tack!
av C81JNV
Har du någon uppfattning om hur mycket du har till godo på längden med din Brio Go?
Kikar även på en lite billigare vagn, Beemoo Duo Premium, men den är 2 cm längre (80 cm) men samtidigt är den 20 cm lägre ihopfälld, vilket borde göra det ok med några cm längre vagn (Golvmått 93 cm).
Finns på jollyroom.se för mindre pengar än en begagnad Brio Go kostar och ser ut att vara ett vettigt alternativ. Om den nu går in på längden. Svårt att testa också, eftersom den endast finns online...
av nadderf
C81JNV skrev:Har du någon uppfattning om hur mycket du har till godo på längden med din Brio Go?
Kikar även på en lite billigare vagn, Beemoo Duo Premium, men den är 2 cm längre (80 cm) men samtidigt är den 20 cm lägre ihopfälld, vilket borde göra det ok med några cm längre vagn (Golvmått 93 cm).
Finns på jollyroom.se för mindre pengar än en begagnad Brio Go kostar och ser ut att vara ett vettigt alternativ. Om den nu går in på längden. Svårt att testa också, eftersom den endast finns online...

Vet tyvärr inte, men kan absolut tänka på det nästa gång vagnen lastas! 2cm känns okej, bra med lägre för nu är handtaget på vagnen ivägen för synfältet bakåt.
av C81JNV
nadderf skrev:
C81JNV skrev:Har du någon uppfattning om hur mycket du har till godo på längden med din Brio Go?

Vet tyvärr inte, men kan absolut tänka på det nästa gång vagnen lastas! 2cm känns okej, bra med lägre för nu är handtaget på vagnen ivägen för synfältet bakåt.
Okej, ja om du tänker på det nästa gång och sen rapporterar här så vore det kanon :)
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]