Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag var inne hos volvo för att få en offert på en V60 och det blev lite svårt pga. att inatt så ändras beställningarna från årsmodell 2015 till årsmodell 2016. Om man beställer imorgon blir det en årsmodell 2016 och leveranstiden låg på mitten-slutet av april. Rätt normal leveranstid tolkade jag det som.

Jag frågade förstås om förändringar på nya modellen men det enda säljaren visste var att D3 VEA-motorn kommer med 150 hp. I övrigt hade han ingen info och skulle få utbildning senare så får väl tjata om det så får han tjata om offerten. :D Några fler som går i köpatankar?
Spännande! Du hörde inget om när dessa uppdateringar letar sig ut till volvocars bilbyggare? Går man in där står det ju bara att uppdateringar pågår. ingen D3-VEA än osv.

Är riktigt sugen på en V60 ORE nu när första knodden snart kommer. Såg någon tråd här i forumet härom dagen där någon menade att ORE skulle förlängas över MY16 om jag förstod det rätt...vore perfekt
pellz0r skrev:Spännande! Du hörde inget om när dessa uppdateringar letar sig ut till volvocars bilbyggare? Går man in där står det ju bara att uppdateringar pågår. ingen D3-VEA än osv.

Är riktigt sugen på en V60 ORE nu när första knodden snart kommer. Såg någon tråd här i forumet härom dagen där någon menade att ORE skulle förlängas över MY16 om jag förstod det rätt...vore perfekt
Trodde det skulle vara klart i bilbyggaren redan men nej. Säljaren kunde egentligen inte offerera MY15 igår pga. de höll på att byta ut allt i hans system också men det trodde han skulle bli klart nästa dag.

Han sa att de skulle bli ytterst små förändringar, möjligen skulle något ändras med lackfärgerna för ORE.
mikeman skrev:
pellz0r skrev:Spännande! Du hörde inget om när dessa uppdateringar letar sig ut till volvocars bilbyggare? Går man in där står det ju bara att uppdateringar pågår. ingen D3-VEA än osv.

Trodde det skulle vara klart i bilbyggaren redan men nej. Säljaren kunde egentligen inte offerera MY15 igår pga. de höll på att byta ut allt i hans system också men det trodde han skulle bli klart nästa dag.

Han sa att de skulle bli ytterst små förändringar, möjligen skulle något ändras med lackfärgerna för ORE.
Innebär detta att du fått bekräftat att ocean race gäller över my16?
Snackade med en återförsäljare idag. Han skulle på info i Göteborg på tisdag och enligt honom skulle jag kunna komma in på onsdag och i princip beställa en bil. Just nu kunde han inte göra någon offert för priserna var inte satta.

Däremot så verkade V60 CC inte komma till bilhallen förrän i höst. Tråkigt då det är en av bilarna som är aktuella för mig.
Den måste väl ändå komma tidigare den tillverkas redan nu och säljs som My15 i USA
Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]

B230fk banjoanslutningar

Halloj allesammans! Jag håller just nu p&ari[…]

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]