Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Jag måste vara världens mest bortskämda bilförare. Trots att jag åker runt i en bil för nästan en halv miljon som ännu inte är ett år gammal funderar jag på specen på nästa bil. Nåja, det är väl bara att konstatera att livet är orättvist.

Till min fråga. Nästa bil blir en MY16. Jag vill ha AWD (för det har jag aldrig haft) och jag vill ha manuell växellåda (två övningskörande söner de kommande åren). Vilka av Volvos modeller har denna kombination, och vilka motoralternativ kommer att finnas MY16? V60, V60CC, XC60, V40 och V40CC är tänkbara modeller för mig. 70-serien är för tråkig, 90-serien för dyr. S-modellerna går också bort.
XC60 D5 är väl den enda som finns med AWD och manuell av de du pratar om, om jag inte är felunderättad?
Petzzon skrev:
MartinS skrev:XC60 D5 är väl den enda som finns med AWD och manuell av de du pratar om, om jag inte är felunderättad?
D4 också väl?
Finns inte med AWD och manuell.

Edit: Det gör den visst det! Förlåt mig. Automat fritt tillval. Jag kikade igenom konfiguratorn lite snabbt och några andra alternativ med manuell + AWD gick inte att hitta.
PaNi skrev:En V40CC AWD hade ju varit kul. Tyvärr så måste jag då köra bensinmotor med gammal sex-stegs-automat. Tror inte det...
V40CC T5 AWD har en VEA-motor och 8-stegsautomat sen i höstas. Tyvärr inte manuell dock som ditt krav är
V9097 skrev:
PaNi skrev:En V40CC AWD hade ju varit kul. Tyvärr så måste jag då köra bensinmotor med gammal sex-stegs-automat. Tror inte det...
V40CC T5 AWD har en VEA-motor och 8-stegsautomat sen i höstas. Tyvärr inte manuell dock som ditt krav är

OT! Tänk vilken kul kärra med ett Polestartrim på sen!
Och på bygg din bil V40 CC menar de på att det är T5 VEA AWD

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]