Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Om jag använder appen för att kolla om bilen är låst får jag till svar att den är olåst!
Sedan jag låst med appen indikeras att den är låst vid efterföljande tillfällen.

Vad står på här?
Användarvisningsbild
av GustavE
Det blev såhär vid en uppdatering för nån månad sen :(. För mig brukar det hjälpa att trycka på uppdateraknappen ca 5 gånger när jag är inne i låsmenyn i appen. Då står det: Låst (uppd. 0 min sedan). Förr räckte det med att trycka 1 gång på uppdateraknappen i huvudmenyn i appen för att det skulle stå (uppd. 0 min sedan).
av mikebike
GustavE skrev:Det blev såhär vid en uppdatering för nån månad sen :(. För mig brukar det hjälpa att trycka på uppdateraknappen ca 5 gånger när jag är inne i låsmenyn i appen. Då står det: Låst (uppd. 0 min sedan). Förr räckte det med att trycka 1 gång på uppdateraknappen i huvudmenyn i appen för att det skulle stå (uppd. 0 min sedan).
Det verkade räcka att uppdatera 3 gånger nu när jag testar, men nog borde det bli rätt direkt?
Användarvisningsbild
av GustavE
3 för mig också idag, det går mot det bättre :D. Ja hoppas det kommer nån uppdatering snart så det blir som förr.

Har frågat det i andra trådar förut om VOC men kan passa på att fråga dig också mikebike. Ser du trippmätarna i appen. Jag ser dom varken i appen eller på datorn, har aldrig gjort det.
av mikebike
GustavE skrev:3 för mig också idag, det går mot det bättre :D. Ja hoppas det kommer nån uppdatering snart så det blir som förr.

Har frågat det i andra trådar förut om VOC men kan passa på att fråga dig också mikebike. Ser du trippmätarna i appen. Jag ser dom varken i appen eller på datorn, har aldrig gjort det.
Japp, båda två....
Användarvisningsbild
av Perra83
GustavE skrev:3 för mig också idag, det går mot det bättre :D. Ja hoppas det kommer nån uppdatering snart så det blir som förr.

När min styrenhet (PHM Telefon/kontrollenhet) var trasig så kunde jag se trippmätaren men den ändrade sig aldrig. Körde en vecka utan att den uppdaterade sig i VOC appen.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]