- fre 30 jan 2015, 22:45
Ikväll har jag haft förmånen att få testa en kompis splitternya C220 kombi några mil. En kanonbil givetvis. Massor av finesser och godis, LED-ljus, fin navigatorfunktion, touchpad, körprogram, fin automatlåda. Ja superlativen haglar givetvis. Sen tog vi min nya V60 D4AWD VOR och körde samma runda. Min kompis blir lite förbryllad. Visst, motor o växellåda på MB lirar ju givetvis bättre, men inte så otroligt överlägset som jag trodde. Man sitter bättre och hade bättre ljuse i Volvon även om det adaptiva LEDljuset på MB inte hade några markanta av o påslag som mitt har utan flyter runt på ett annat sätt. Men min lyste bättre och det är huvudsaken för mej. Han avundas de analoga telefonsifferknapparna som inte längre finns i MB. Dock flyter MB lite trevligare över fartgupp o andra ojämnheter. Synd bara att det väntade snöovädret inte hade kommit in än, vi får kanske ta en runda till sen i halkan, då blir det ännu roligare att jämföra med den bakhjulsdrivna tysken. ;-// Vi konstaterar till sist att vi båda har två toppenbilar, fast på lite olika sätt. Sen är det ju det där med priset. Nej, Volvon växer dag för dag för min del :D