Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av HiTek
Det fungerar mycket simpelt faktiskt. Det är bara ett knapptryck, ett läge så att säga, men värmen i ratten kommer inte göra den glödhet utan den kommer att hålla en jämn, varm och behaglig temperatur i ratten så du kan åka med rattvärmen på bra länge utan att känna att det blir för varmt.

Tro mig, den är klockren! Helt underbart tillbehör :)
av MrAnderzon
MrAnderzon skrev:Ja
Efter det långa utlägget kan jag tillägga att det är den funktionen jag uppskattar mest av alla tillägg jag gjorde...eller åtminstone betydligt mer än jag trodde. :-)-)
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det jag mäkte arv är att det blir extra kallt på rattknapparna när man har rattvärmen på, annars brukar det ju va rattknapparna som är skållheta och ratten kall. :)
av tunnis
Går dessutom att ställa in så den startar automatiskt vid kallt ute, precis som säte och bakruta.
Användarvisningsbild
av Kite
Väldigt trevligt med rattvärme faktiskt. Kan tycka att den i vissa fall hade kunnat vara ännu lite varmare så mer än 1 steg på rattvärmen hade varit kanon.
av Linqid
Jag säger som övriga, tummen upp för rattvärme. Oerhört skönt en kall morgon och man inte vill ha handskar på sig när man kör.
av Exquattro
tunnis skrev:Går dessutom att ställa in så den startar automatiskt vid kallt ute, precis som säte och bakruta.
Japp :) Kanske snarare att det blir varmt varje gång du startar motorn. Som vanligt tyckte jag detta var helt onödigt. Innan jag hade det....

[…] och T5 finns endast med framhjulsdrift[…]

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]