Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Såhär tycker jag inte det ska se ut efter ca 4000 mil. Nu är det ännu större anledning till att välja till Inscriptionstolarna som verkar mycket mer hållbara.
Dessutom fortsätter volvo köra på med t-tec som även börjar spricka i 60-serien.

Kan köpa att det ser ut så efter kanske 15.000 mil men att det blir slitet så himla fort tycker jag är orimligt även om kanske föraren inte varit så försiktig när han klivit in i bilen.

Bild

https://www.kvd.se/auktion/alla/Volvo/X ... 5hk/639461
Han verkar inte ha varit särskilt rädd om bilen, repor överallt på lacken.
Fast så blir stolen om man kliver in och har något vasst på t.ex byxorna. Oavsett märke så är läder alltid läder. Metall mot läder = skav.

Jag är föriktig och har t.ex inga jeans med nitar på bakfickorna. Mina R-Design-stolar ser nya ut nu efter 2600 mil. Jag rengör och smörjer in ett par gånger per år.
Ja det är ju sant, verkar va stor skillnad på hur folk behandlar sina bilar. Även min bil är rätt sliten på sidan på förarstolen men den är ju flera år gammal och har gått rätt långt. Måste nog lämna in den till sommaren så dom målar till lädret lite. :)

Nackdelen jag tycker är med nuvarande r-design/sport stolar är att lädret är så tunt. Men på nya Xc90 verkar det finnas bra möjligheter på vad man vill ha för kvalité :)
XC90_Executive skrev:Fast så blir stolen om man kliver in och har något vasst på t.ex byxorna. Oavsett märke så är läder alltid läder. Metall mot läder = skav.

Jag är föriktig och har t.ex inga jeans med nitar på bakfickorna. Mina R-Design-stolar ser nya ut nu efter 2600 mil. Jag rengör och smörjer in ett par gånger per år.
Vet inte varför men jag blir alltid glad när jag hör hur du behandlar dina bilar :-)-) Jag har världens ångest över hur sketna mina ljusa skinnsäten blir av att jag har svarta jeans jämt men samtidigt är jag för lat för att faktiskt anpassa mig.

Ontopic så kan man ju se vid bakluckan att personen totalt skitit i att inte släpa grejer över den lackerade delen och bara kört på. Tror ej denna ägaren brytt sig en sekund om slitaget på bilen... Ser ju riktigt risigt ut.

Dock! Volvo har ju en tradition av att fuska med kvalitén på vissa klädslar så det var ändå en bra observation i ursprungsinlägget. Nu kan ju kommande spekulanter på liknande bilar kika efter och se om det är nåt som fler bilar verkar dras med :)
ett utmärkt exempel på att Volvo inte bygger bilar för vardagsbruk, utan att man själv måste ta omvägar och anpassa sig till bilen. Synd, för i min värld är bilen ett verktyg och inte en trofé´...
GeBo skrev:ett utmärkt exempel på att Volvo inte bygger bilar för vardagsbruk, utan att man själv måste ta omvägar och anpassa sig till bilen. Synd, för i min värld är bilen ett verktyg och inte en trofé´...
Jag är även rädd om mina verktyg, slänger inte med borrmaskinen, cirkelsågen....
crumpets skrev:Vet inte varför men jag blir alltid glad när jag hör hur du behandlar dina bilar :-)-) Jag har världens ångest över hur sketna mina ljusa skinnsäten blir av att jag har svarta jeans jämt men samtidigt är jag för lat för att faktiskt anpassa mig.
Tack! Nästan att man blir lite rörd :oops: :wink:

Ska jag vara ärlig så rengör jag och smörjer in minst en gång i månaden :lol: Men får skämmas för det var ett tag sen nu...

Såhär ser min förarstol ut efter 2600 mil. Inte ett märke! Som jag skrev ovan så var det ett tag sen jag gjorde iordning lädret.
IMG_0165.jpg
IMG_0165.jpg (952.4 KiB) Visad 663 gånger
Rillee skrev: Jag är även rädd om mina verktyg, slänger inte med borrmaskinen, cirkelsågen....
man måste kunna lasta bilen utan medhjälpare och utan att få ryggskott...
man måste kunna sätta sig i bilen obehindrat utan att först byta om...
man måste kunna köra bilen från A till B genom slask och grusväg utan att behöva lämna in på rekonditionering...

and that's how GeBo C's It! :-)-)
XC90_Executive skrev:
Tack! Nästan att man blir lite rörd :oops: :wink:

Ska jag vara ärlig så rengör jag och smörjer in minst en gång i månaden :lol: Men får skämmas för det var ett tag sen nu...

Såhär ser min förarstol ut efter 2600 mil. Inte ett märke! Som jag skrev ovan så var det ett tag sen jag gjorde iordning lädret.
IMG_0165.jpg
:-)-)
Gnisslande baklucka XC90 -21

Kan det vara motorerna kanske? Om du handdrar luck[…]

Hög framvagn biltema

Hej. Jag har en v70 2,4 170hk automat 2007 framhj[…]

Har en XC60 T5 2018, inga problem med varken v&au[…]