Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daniel374
Hej.
Jag har nyligen beställt en xc60 d4 awd OR My 15 och undrar om det är värt att uppgradera till premium sound med subwoofern? I övrigt är bilen
Nästan fullt utrustad med tex HP. HP lät bra, men jag älskar musik och vill ha tryck i ljudet. Nån med lite erfarenhet :)
Användarvisningsbild
av Robbi
Du älskar tryck så du besvara ju frågan själv. Det låter bra utan woofer i en V70 men inte i XC60.
Användarvisningsbild
av Perra83
Viktigt att lyssna innan man bestämmer sig.

HP spelar över förväntan i V60.

Lika bra som Dynaudio blir det nog aldrig...
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Jag hade HP i V60 och upplevde aldrig behov av mer tryck förrän byte till XC60 med samma anläggning och nu saknar jag trycket i det lägre registret. Eftermontera sub lär jag inte kunna göra så hade jag varit du hade jag valt med det från start!
av Daniel374
Tack för svaren, jag har nu kört på PS med Sub men jag undrar, är det någon som vet hur mycket bättre systemet blivit nu till my15. Volvo själva gick ju ut med att det skett diverse förbättringar. :)
av Daniel374
Blir lite osäker om att PS inte kommer vara i närheten av tex audis Bose-system osv. ? Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Det kommer iallafall bli mycket bättre ljud än high performance nu när du lagt till PS + sub :)
av tunnis
Pågår just nu samma diskussion i en annan tråd och där vi ganska överens om att PS+sub INTE ät värt pengarna.
Du lär få betydligt bättre ljud för dom pengarna om du eftermonterar steg och högtalare.

Jag är inne på min tredje XC60 med ps+sub och ljudet har blivit sämre för varje årsmodell.
av Daniel374
Vet inte riktigt. Kändes inte lika bra att montera in i efterhand. Känns bättre när Volvo fixar det. Vad är det specifikt som har blivit sämre sedan dynaudio och har man inte förbättrat ljudet nu till my15 än te.x my 13 och my 14?
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Om man leker med tanken att i efterhand göra något i ett HP system så verkade idén i denna tråd spännande:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... hp#p542239

Skulle detta kunna översättas med kopplingarna på s.101 här?
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=& ... 9542,d.bGQ

Beror på vilken drivlina du syftar på[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Komplett kopplingssats från Sachs gick p&ari[…]

Du måste alltid nolla boxarna när du sk[…]

V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en lit[…]