Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JE Jr
Förutom den uppenbara storleksskillnaden så är V60 mer dynamisk att köra. Har inte kört nån sen V70 med sportchassi, men med standardchassi tycker jag V60 är mycket roligare om det är ett köpkriterium. V70 är åandra sidan väldigt komfortabel..
av Lövet
Behöver du stort bagageutrymme? Annars skulle jag välja V60 i alla lägen. Bilens chassi håller helt annan nivå än V70.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Mccartney skrev:Vad är för och nackdelarna med dessa olika modeller?

Bygger man en ny så känns det som om V70 är dyrare.

Tänker även titta på en begagnad V60 men tycker den verka vara rätt dålig utrustad

http://www.bilmansson.se/visabil.php?id=8301768
Så dåligt utrustad tycker jag inte den är, visst den har inte premiumsound, men den har pekskärm med spoitify och andra appar & iGo Navigation 8)
Användarvisningsbild
av sony
simonhalmstad skrev:

Tänker även titta på en begagnad V60 men tycker den verka vara rätt dålig utrustad

Så dåligt utrustad tycker jag inte den är, visst den har inte premiumsound, men den har pekskärm med spoitify och andra appar & iGo Navigation 8)

Vad menar du med pekskärm?
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Skulle definitivt välja V70 T6 AWD! Roligt med en unik bil, för hur många V70 T6 MY15 finns det egentligen rullandes? Bara några stycken skulle jag tro! Många köper dom när dom när den lanserades 07, men sen så säljs det i princip inga på slutet. Dessutom tycker jag V60/S60 känns mer snik, och bilen känns byggd med billigare material. S80/V70 i de första årgångarna tycker inte jag är någon större hit på de första årgångarna men nu från my14 känns chassi och materialval och finish mycket bättre än på de första bilarna. :P
Användarvisningsbild
av crumpets
sony skrev:
simonhalmstad skrev:

Vad menar du med pekskärm?
Den har connected touch står det, alltså sköter man infotainmentsystemet via pekskärm istället för knappar.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Precis, det är riktigt smidigt, men man kan välja att köra det som vanligt också med knapparna. :)
av 122Sport
Tveklöst en V60! Bilen känns dubbelt så rolig, så att ist för att köra en unik bil så har du mer än dubbelt så roligt, och det är ju ändå det som räknas...
Gick från en V70 till en S60 och det är fantastiskt mkt roligare att köra bil nu!

Min uppfattning är att AWD-systemet är p[…]

Vilket nr på säkringen är det?

Instabil styrning (XC70 -16)

Hejsan, Ny på forumet.. XC70 D4 Awd 2016. […]

B230fk banjoanslutningar

Halloj allesammans! Jag håller just nu p&ari[…]