Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Verkmästarn
Undrar om det är någon här som monterat en sänksats, t ex H&R på en V60 AWD och kan ge lite input i form av komfortförändring, bilder på utseendeförändring osv?
Har en V60 Black R med sportchassi som jag tänkte montera 19" eller 20" fälg på men tycker att de bilder man kan googla fram med original Ixion-hjul och 235/40 19" så ser bilen både hög ut och mycket luft i hjulhusen. Nu är jag på inget sätt ute efter något strykjärn utan vill bibehålla komforten så mycket det går, men vill få till den lilla sista touchen vad gäller utseende. Lägger man pengarna på en uppsättning 19" eller 20" så vill man gärna det ska se lite fetare ut än grannens original-volvo tänkte jag. :)

Förslag på däckdimension är 245/35 19" eller 235/35 20", men där jag tänker att den senare dimensionen nog blir väl stötig. Speciellt i kombination med en sänksats.
All input i fallet är välkommen!
Användarvisningsbild
av rikrd
Dåligt med inputs här. ;) Ingen som sänkt en V60 och har lite info? Är i startgroparna för en sänkning har dock standardchassi ocH FWD men skulle vara kul med lite tips och bilder! Tänker väl en sänkning på 30mm fram å 35mm bak för att frugan inte ska gnälla för mycket! :) Sorry Verkmästaren om du tycker jag kapar tråden, men tyckte det var onödigt att skapa en till i ämnet :)
av Rudolfs
Jag ska slänga på HR fjädersats på min d4 awd någon dag, får se när det sker. HR satserna är grymma. Jag monterar på nästan alla mina bilar :)

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Vad tråkigt! Förra veckan stal nå[…]

Fick pris på byte av batteri för total[…]