Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Urkel
Hej,

går lite i nybilstankar nu till våren och har lite funderingar ang. rubriken ovan. Funderar på vilket alternativ ni skulle välja om ni var tvingad att välja endera (budgetbegränsning naturligtvis). Visst är det roligt med en starkare motor, men å andra sidan är R-designen bra mycket fräckare än vanligt utförande.

En till fråga, hur stor skillnad är det att köpa en sen -15 gentemot en tidig -16? Blir det någon fördel att köpa en tidig -16 eller tar det ut varandra eftersom jag byter in en V60 -11?

Mvh Mats
Vilket utrustningspaket är det på T5:an då?
T5.
Djup är viktigare än yta...
T5
Jag funderade ungefär samma men valde motorn...ångrar jag INTE. Visserligen plockade jag på lite extra innan ordern låstes så blev tillräcklig dyrt ändå men 95 hästar extra är roligare än en spoiler efter ett tag...
Skiljer ju nästan 100 hk så jag hade nog gått på T5... Jag får nog hålla med Andreas, djup före yta.

(En T4 Summum och en 318d/116i med M-paket kanske säger annat, men ibland spelar diverse kampanjer en åt fel planhalva.. :wink: )
Urkel skrev:
MartinS skrev:Vilket utrustningspaket är det på T5:an då?
Momentum alternativt med business edition, beror på vad det är för erbjudanden framöver.
T5 då, alla dagar i veckan...

R-Design, all show, no go...
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]