- tis 13 jan 2015, 09:49
#938395
Hej!
Jag går i nybilstankar, och efter faceliften så känns V60 r-design rätt intressant.
Bilen jag tänkt mig är en Volvo V60 T5 (automat) Business Edition i R-design utförande.
Då Business Edition och R-design har vettig standardutrustning så tänkte jag bara välja till:
Savile grå 7900:-
Innerbackspegel, automatiskt avbländning 1300:-
Parkeringshjälp fram och bak 3000:-
Rails i Bright Aluminium 3000:-
Totalt 367 600:-
Innan jag går till Volvo-handlaren så vill jag göra min hemläxa, och jag har några funderingen nedan :)
- Finns det någon anledning för mig som kör ~1000 mil om året (endast helger) att välja en D4 istället för T5? De flesta bilar som säljs verkar vara D4'or, kommer en T5 uppfattas som en udda bil med lägre andrahandsvärde?
- Finns det någon utrustning som jag "borde" lägga till?
- Hur är prutmånen på denna typ av bilar, Business Edition-bilar är kanske nettoprissatta?
Jag går i nybilstankar, och efter faceliften så känns V60 r-design rätt intressant.
Bilen jag tänkt mig är en Volvo V60 T5 (automat) Business Edition i R-design utförande.
Då Business Edition och R-design har vettig standardutrustning så tänkte jag bara välja till:
Savile grå 7900:-
Innerbackspegel, automatiskt avbländning 1300:-
Parkeringshjälp fram och bak 3000:-
Rails i Bright Aluminium 3000:-
Totalt 367 600:-
Innan jag går till Volvo-handlaren så vill jag göra min hemläxa, och jag har några funderingen nedan :)
- Finns det någon anledning för mig som kör ~1000 mil om året (endast helger) att välja en D4 istället för T5? De flesta bilar som säljs verkar vara D4'or, kommer en T5 uppfattas som en udda bil med lägre andrahandsvärde?
- Finns det någon utrustning som jag "borde" lägga till?
- Hur är prutmånen på denna typ av bilar, Business Edition-bilar är kanske nettoprissatta?