Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
Hej!

Tittar på en vit V60 T4F aut MY12 Momentum med 8000 mil på mätaren för 170 000. Tycker jag bara ser V60 med infällda backspeglar, men eftersom jag inte ser något i annonsen om det så frågar jag här (Ja, jag har sökt på forumet) :) Fäller speglarna in sig när man låser bilen?

Sen så har jag en annan fråga om motorn: är det något man måste tänka på med T4F (service osv) och är automaten en vanlig sliromat eller dubbelkopplingslåda? Etanol går fint att tanka va, det är väl bara seglivade myter som lever kvar? Ska man köra på bensin nu när det skiljer så lite i pris på E95 och BF95 för att skona motor eller spelar det ingen roll? 95 låg på 12.04 och E95 låg på 9.24.

Något man ska titta efter när man provkör?

TL;DR

Powershift, Infällbara backspeglar ingår i Momentum och Etanol fungerar bra för de allra flesta :)
Senast redigerad av 1 svergie2, redigerad totalt 0 gånger.
av Lövet
Infällbara backspeglar är inte standard, men även bilar med infällbara speglar kan ställas in att inte fälla in speglarna vid låsning.

Automatlådan är en dubbelkopplingslåda ("Powershift"), de flesta verkar nöjda med den så länge man inte ska parkera runt en husvagn hela dagarna.

Etanol vs bensin är föremål för en halv uppsats men generellt är många nöjda och åker runt utan problem men det finns även konstaterade problem på etanolbilarna, främst ryckningar.
Användarvisningsbild
av svergie2
Lövet skrev:Infällbara backspeglar är inte standard, men även bilar med infällbara speglar kan ställas in att inte fälla in speglarna vid låsning.

Automatlådan är en dubbelkopplingslåda ("Powershift"), de flesta verkar nöjda med den så länge man inte ska parkera runt en husvagn hela dagarna.

Etanol vs bensin är föremål för en halv uppsats men generellt är många nöjda och åker runt utan problem men det finns även konstaterade problem på etanolbilarna, främst ryckningar.

Hade vart lite coolt med infällbara :p Vet du om dom finns i Momentum eller om man måste upp till Summum för att få det?
av Lövet
Det är jag inte säker på. Jag hade dem på min V60 Momentum -11 men den var köpt begagnad så jag vet inte om det var extra eller inte.
Användarvisningsbild
av Paglar
På min V60 D4 momentum dynamic edition -13, var inte infällbara backspeglar standard.
Jag fick välja till det för att kunna välja elstol.
Momentumbilar i årsmodell 11,12,13 har inte elinfällbara backspeglar som standard, dock gick det köpa som tillval. I momentum my14 ingår det elinfällbara backspeglar men parkeringssensor bak utgick.
Användarvisningsbild
av Kite
Min MY15 hade med det i momentum. Väljer man summum så får man möjlighet att bilen vinklar ner speglarna när man lägger i backen, hade varit smidigt ...
V70N -01 Växellådsbekymmer.

Jag hade kikat på kransarna. Kan vara en li[…]

Fel forumskategori...

Tusan så svårt det är att mä[…]

Är det helt torrt under damaskens anlä[…]