Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
Då jag varit borta 3 veckor har jag inte kört min D6 mer än 400 km ännu. Men två saker kring navigationen funderar jag över.

1. Redan har det inträffat flera gånger att adresser i Stockholm inte finns i navigatorn(vilket i sig är märkligt), typ Slakthusgatan. När jag då skriver in adressen så hoppar den till slut över till den/de adresser som finns, jag tror det var två som innehöll slakt. Kan man inte tvångsskriva adressen? Att jag tänker så är att via kartsökningen så kan man hitta rätt adress. Idag skulle jag alltså till Slakthusgatan 5. Den fanns inte. Via kartsök så kunde jag markera rätt gata ändå.

2. Jag har ett svagt minne av att jag läst/hört att man ska kunna skicka en adress via VOC-appen. Alltså att man sitter hemma och planerar sin resa och sedan överför adressen/rna via VOC-appen. Jag hittar ingen sådan funktion. Har jag drömt om detta eller missar jag något?
Användarvisningsbild
av leiwi
ja det funkar från VOC men det finns också appar som använder Google maps som du kan skicka till bilen
Användarvisningsbild
av sony
Sned to Car är jätte lätt att använde. Jag har VOC i min mobil och när du öppnar appen längst när på den kartan som visar var din bil är parkerad,det är den kartan du ska öppna och längst upp på kartan skriver du adressen och trycker på sök knappen. När adressen är hittad. Klockar du på platsen och då får du en fråga om du vill skicka den till din bil.
av Primus
Tack för hjälpen! Har en iPhone så det var bara att klicka på kartan, i appen. Men finns det appar som skickar direkt från google maps?
av tunnis
Kul finess. Hur hittar man platsen i Nav när man väl skickat till bilen?
av Primus
tunnis skrev:Kul finess. Hur hittar man platsen i Nav när man väl skickat till bilen?
Det dök upp automatiskt på skärmen. Bara trycka ok. :lol:
V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,felco[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]