Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
Har en liten undran vad som kan gälla...
Jag såg Volvos erbjudande som kom häromdagen, med bla. vinterhjul på köpet till XC60, XC70 och V70. Jag frågade min handlare idag, om detta även gällde mig, men fick till svar att det bara gällde bilar som beställdes från den 9/2. Och jag var inte säker, men nu när jag tittade står det bilar som beställdes fram till den 9/2, inte från. Det står heller ingen datum från när bilen måste vara beställd, eller att det bara gäller nya lagerbilar.
Jag beställde min XC60 28/11, och den kommer till min ÅF den 22/1 och jag plockar ut bilen 24/2 (åker på semester)...I min värld borde det då ingå vinterhjul eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har visserligen redan beställt nya vinterdäck på 18" XC-fälgar som jag hade, men då kunde man kanske göra något på priset på nya 20" sommarhjul istället.

http://www.volvocars.com/se/campaigns/Pages/oh1446.aspx
av Micke008
Fick du någon rabatt på bilen?

Det är möjligt att erbjudandet fanns från Volvo Cars när du beställde bilen.
Men det är ju bara ett erbjudande om man väljer att köpa deras paket.
Oftast är det mindre marginaler på bilarna när de skickar med en uppsättning vinterdäck.
Så om du hade köpt bilen med det erbjudandet hade du inte fått lika mycket rabatt.

Att komma i efterhand och säga att du vill ta del av en kampanj kan bli svårt.

Det aktuella erbjudandet gäller ju inte alla XC60 modellerna utan vissa utvalda.

Ang. datum så står det följande.

JUST NU: Vinterhjul på köpet!
Vinterdäck monterade på Volvo Original aluminiumfälg. Gäller 2/1– 9/2 2015 för nya Volvo XC60, V70 och XC70. Värde från ca 12000:-.

Men liknande kampanj har Volvo haft innan nyår också, den kampanjen var säkert aktuell när du köpte bilen, frågan är bara om din bil har rätt motor och utrustningsnivå?

Och sen är det datumet när man beställer bilen som gäller, inte när du hämtar den.
av ansjo
Jag hade rabatt på bilen, 7%.
Ja så är det nog, erbjudanden som låter bra så ev. kunder blir nyfikna och kollar upp det. Ibland behövs inte så mycket för att få bägaren att rinna över och beställa bilen man har funderat länge på :).
Det är inte hela världen, men vill heller inte att man missar något som är givet.
av per76
Eftersom jag är Volvoanställd så har jag bra rabatt. Jag beställde min bil 29/12 och kontaktade min säljare direkt jag såg annonsen om erbjudandet, 7/1. Han löste det hela så där sparade jag in några sköna tusenlappar :wink:
Användarvisningsbild
av Xioz
ansjo skrev:Har en liten undran vad som kan gälla...
Jag såg Volvos erbjudande som kom häromdagen, med bla. vinterhjul på köpet till XC60, XC70 och V70. Jag frågade min handlare idag, om detta även gällde mig, men fick till svar att det bara gällde bilar som beställdes från den 9/2. Och jag var inte säker, men nu när jag tittade står det bilar som beställdes fram till den 9/2, inte från. Det står heller ingen datum från när bilen måste vara beställd, eller att det bara gäller nya lagerbilar.
Jag beställde min XC60 28/11, och den kommer till min ÅF den 22/1 och jag plockar ut bilen 24/2 (åker på semester)...I min värld borde det då ingå vinterhjul eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har visserligen redan beställt nya vinterdäck på 18" XC-fälgar som jag hade, men då kunde man kanske göra något på priset på nya 20" sommarhjul istället.

http://www.volvocars.com/se/campaigns/Pages/oh1446.aspx

Kollade med min ÅF, går inte om de lagt ordern (visst 7 dagar från när erbjudandet börja gälla går säkert). Han sa att i sådana fall får man slopa bilen o göra en ny beställning. Min bil skulle dröja 2 månader extra :) Så 12k eller vad det kostar är inte värt det alls.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Volvo anställda har 15 procent rabatt på xc60 så visst finns det marginaler. ;)
av kenboh
Volvo centralt hade kampanj med fria vinterhjul till V70, XC70, S80 och ev även V40 fram till sista november 2014. Tyvärr inte till XC60. Tänkte själv beställt en XC60 och frågade varför det inte ingick till XC60. Svaret var att de säljer vi ändå. Tyckte det var konstigt så hoppade över att beställa. Nu ingår det även till XC60 så där sparade man runt 15000. Kan tycka det känns lite oseriöst.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]