Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Idag när jag var ute och körde min V60 så kom ett meddelande upp i instrumentet. Något i stil med: Volvo on call service erfodras - eller liknande. Såg det bara ngr sekunder. Stannade bilen och startade senare igen, men det har inte dykt upp igen. Kollade också bland meddelanden, men fanns inget där.

Vad menas med detta? Någon som vet? Bilen är knappt två veckor gammal:)
av Droopy
Det kan bli så bara och det behöver inte vara något fel, tex så varnade min bil för "handbroms ej ansatt" el något liknande häromdan och ibland står det tex strålkastarservice erfodras. Har sett olika felmeddelande på andra nyare Volvo ochså, fast det inet varit något fel.

Canbuss vettu :-)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Perra83 skrev:Ja en del felmeddelanden kan det komma upp i början när bilen är ny. Återkommer något så prata med återförsäljaren.
Ok! Då avaktar jag och hopppas det inte är ngt fel:)
Användarvisningsbild
av volvobrasse
Ok, jag hoppas att det är ytterligare ngt att inte oroas över. Denna symbol kom upp idag? Se dålig bild:) Vad jag har kunnat läsa i manualen betyder det "fel i abl-systemet"? Någon som vet vad det betyder samt om det är den symbolen jag tror det är?:) Ska man köra vidare?
ImageUploadedByTapatalk1420399678.072990.jpg
ImageUploadedByTapatalk1420399678.072990.jpg (151.42 KiB) Visad 14771 gånger
Användarvisningsbild
av crumpets
Det betyder helt enkelt att när du svänger på ratten så svänger inte lyktorna. Du har vanliga dumma ljus tills problemet åtgärdas dvs.
Användarvisningsbild
av volvobrasse
crumpets skrev:Det betyder helt enkelt att när du svänger på ratten så svänger inte lyktorna. Du har vanliga dumma ljus tills problemet åtgärdas dvs.
Vilket menas att jag bör åka in med bilen till åf? Eller det ngt som kommer upp ibland? Confused!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
volvobrasse skrev:
crumpets skrev:Det betyder helt enkelt att när du svänger på ratten så svänger inte lyktorna. Du har vanliga dumma ljus tills problemet åtgärdas dvs.
Vilket menas att jag bör åka in med bilen till åf? Eller det ngt som kommer upp ibland? Confused!
bilen redan börjat bråka med dig? :(
Användarvisningsbild
av volvobrasse
LazerHawke skrev:
volvobrasse skrev:
bilen redan börjat bråka med dig? :(
Tyvärr:) en fråga, om problemet upphört, dvs lampan slocknat. Ska man förbise detta då?
av Droopy
avvakta och se om felet kommer tillbaka, el lämna in, dok så kan verkstäderna sällan el aldrig hitta fel som kommer och går.

Jag tippar på att jag haft 10 felmeddelanden på snart 3år och alla har försvunnit nästa gång jag startar bilen. kan bero p så mycket, har ochså haft det där fel på abl och det har hänt 2-3 gg att ena xenonlampan hänger på trekvarten till man startar om bilen igen.

Har haft samma, bytte olja och filter Haldex gen. […]

I Polen kostar ett rutbyte på en 850 ca 1900[…]

Vilka motorer var våt kamrem?

Vilka av motorerna i V60 har kamrem i oljebad?

Mest troligt kärvande bromsok. Smörj gl[…]