Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TobbeViktor
Bilen i fråga är en V60-T3 2012:a.
"Råkade" surfa in på BSR:s hemsida innan och upptäckte lite för bra rabatter.
http://sv.bsr.se/trimsatser/t/2017

Finns det nån anledning att inte göra det?
Tanken är i såna fall att köpa trimsats med PPC-enhet för att även få med felkodsläsare.
Nån med erfarenheter från BSR?

Fattar inte heller deras "boka tid"-knapp. Ska väl inte behövas boka tid för en sån trimsats? Eller?

*edit*
Står att bilen ska lämnas in på servicecenter i närheten, men det rimmar ju dåligt med om man väljer en "låne-PPC"?
Känns ju mer som om det krävs servicecenter då man trimmar värre?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Vissa av trimmen behöver man åka till deras huvudverkstad för att fixa pga omständigheterna med pinkoderna..
av lerhalan
Har haft bsr på en s60 -06 och en xc60 -10 och var helnöjd Har nu en v60 awd d4 -13 men kunde inte få trim när jag köpte bilen pga Volvos pin koder så istället valde jag Rica i Kungälv Hade bsr haft möjlighet när jag skulle trimma bilen så hade det blivit bsr
av TobbeViktor
Ok! Lite omständigheter med andra ord.
Har mailat BSR, får invänta svar. Har även hört mig för hos autotech.
Kan Rica låsa upp alla volvosar då eller?
De hade ju lite saftigare priser bara ju.
Vill ju gärna ha 199-hk och inte bara T4:ans 180.
Användarvisningsbild
av crumpets
Enda anledningen att inte göra det är att maskinskadeförsäkringen ryker för drivlinedetaljer. Inte för att det är troligt att nåt rasar, men efter att garantin gått ut är det bara detta du sumpar på trimmet.
av TobbeViktor
Men om man "trimmar" den och ett eventuellt trimföretag "knäcker" PINkoden, kommer den då försvinna eller på vilket sätt syns det huruvida bilen varit trimmad, om man återställer bilen via PPC-enhet?
Min tanke är ju i såna fall att köpa en PPC-enhet 'ala BSR och även använda den som felkodsläsare.

Som rubriken lyder..någon som vet? V70 201[…]

Lysande :-) Du får testa buntbandstricket […]

@fjohan82 , Intressant prissättning :) Ska n[…]

Fel efter byte VVT

Visst vrider du vevaxeln åt rätt h&arin[…]