- sön 21 dec 2014, 21:30
Jag med familj (2vuxna, 2barn) har bestämt att vi ska byta bil och har fallit/fastnat för en V60 d2.
Dagens bil en Nissan QQ 4x4 2,0 bensin har varit en bra bil men något törstig 0,8 blandad körning och ca 5-10 mil/dag.
Känner inget stort behov av en avd längre.
Några semestermil med vår lätta husvagn (1300kg) blir det om vädret tillåter.
Då vi bor i Dalsland där det helt saknas motorvägar så ser jag inte heller något behov av ett fartvidunder på våra 70-80km sträckor här omkring.
Föra ägaren till husvagnen drog vagnen med en V40 drive och hävdade att det gick bra.
Så frågan lyder: Tror ni att d2an är rätt motoralternativ även då vi kopplar på våran lätta husvagn (1300kg)?
Någon med erfarenhet av d2an som dragbil?
Dagens bil en Nissan QQ 4x4 2,0 bensin har varit en bra bil men något törstig 0,8 blandad körning och ca 5-10 mil/dag.
Känner inget stort behov av en avd längre.
Några semestermil med vår lätta husvagn (1300kg) blir det om vädret tillåter.
Då vi bor i Dalsland där det helt saknas motorvägar så ser jag inte heller något behov av ett fartvidunder på våra 70-80km sträckor här omkring.
Föra ägaren till husvagnen drog vagnen med en V40 drive och hävdade att det gick bra.
Så frågan lyder: Tror ni att d2an är rätt motoralternativ även då vi kopplar på våran lätta husvagn (1300kg)?
Någon med erfarenhet av d2an som dragbil?