Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gio75
Igår var det dags för 1:a service på min v60 MY 2013. Det gjordes och jag hade lite bråttom därför kollade inte upp saker och ting noggrant. Lite senare kollar jag i bilens läderpärm och hittar ingen servicebok. På passagerarsätet finns bara ett papper som är ett service protokoll på en annan bil!!

Ringer upp mekanikern som säger att servicebok numera finns inte då allt lagra digitalt...stämmer det??

Vad gäller service protokollet blir han överraskad och säger att egentligen behövs den inte men om jag vill kan köra förbi och hämta den :-(O)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Skitsnack! Följde med servicebok i min V60 MY15. Självklart ska serviceprotoll lämnas efter service på vad som är utfört.
Det stämmer att all historik på bilen lagras digitalt - du kan begära att få papper i efterhand på utförda rep och servicar

/Kalle
av gio75
Det var det jag tänkte!! Nu blir det bara svårt att bevisa att de har slarvat bort min servicebok. Uschhh vad blir man förbannad :-(O)
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Eftersom det är 1a service så borde dom kunna fixa fram en ny åt dig och fylla i alla uppgifter? :)

/Kalle
av Rudolfs
~Kalle~ skrev:Skitsnack! Följde med servicebok i min V60 MY15. Självklart ska serviceprotoll lämnas efter service på vad som är utfört.
Det stämmer att all historik på bilen lagras digitalt - du kan begära att få papper i efterhand på utförda rep och servicar

/Kalle
Samma här, fick med servicebok till min, Och jag hämtade min i lördags :P
av Droopy
Serviceboken är ju enbart för ditt eget välbefinnande för den behövs överhuvudtaget inte till något idag. Allt fins lagrat på din volvo/digitalt osv
av specos
Fast visst bör det bli problem om man servar en hos en icke Volvo-ansluten verkstad?

Likaledes kan jag tycka det är lite knepigt att köpa en bil som enligt säljare enbart har digital servicebok, och denne inte har sparat servicekvitton eller är så pass bevandrad i datorer att denne inte är så haj på "min volvo". Tidigare har man dessutom bara sett vad nuvarande ägare utfört för åtgärder - jag antar att det inte är ändrat.
av Luthor
specos skrev:Tidigare har man dessutom bara sett vad nuvarande ägare utfört för åtgärder - jag antar att det inte är ändrat.
Ja, det är min fråga. Köpte en begagnad V60 -11 i somras och registrerade mig på MinVolvo för ett tag sedan, men jag ser inte tidigare serviceprotokoll som tidigare ägaren gjort, detta trots att jag vet att dessa är gjorda hos Volvoverkstad (boken stämplad och kontrollerat med aktuell verkstad)... Borde inte dessa synas, och om inte, varför?

/Lasse
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]