Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
På min nya D6 dök däcktrycknivålarmet upp. Tänkte att det beror väl på att det inte är kalibrerat med vinterdäcken som sitter på. Men hur gör man för att kalibrera? Det står att det görs under tiden man kör och att det kan ta upp till 10 minuter. Det står också att det sker efter att man kontrollerat(eller något sådant) däcktrycket. Nu har jag provat det. Kollade trycket. Inga problem. Tryckt på kalibrering i "Min Volvo" systemet och kört mer än 10 minuter. Stannat och handlat, och kört mer än 10 min igen. Så vad ska jag göra? De fyra punkterna är alltid gula. En gång blev en punkt grön.
av Primus
raye123 skrev:Jag stannade och kalibrerade i My Car men jag väntade med att köra innan alla däck var "gröna".Inga problem efter
5 veckor.
Du stod alltså still och väntade på att de skulle bli gröna?
av Rudolfs
Primus skrev:
raye123 skrev:Jag stannade och kalibrerade i My Car men jag väntade med att köra innan alla däck var "gröna".Inga problem efter
5 veckor.
Du stod alltså still och väntade på att de skulle bli gröna?
Jag gjorde likadant när min gnällde på höger bak 2 timmar efter leverans
Användarvisningsbild
av Robbi
Kan tänka mig att det är olika beroende om man har gen1 eller 2. Gen 1 känner av ventiler trådlöst och gen 2 mäter rotation via ABS givare. Då måste det rulla för att kunna kalibreras.
av kmi
Jeg har gen2 via ABS. Når jeg bytte de til vinterdäck fick jeg et larm.
Det tog 10 Sekunder at kalibrera via my car. Men bilen skal väte stillastående.
B230F går fett

Okej, då får jag kolla närmare p&[…]

Bakre ljuddämpare hål

Hej. Jag upptäckte kondens på marken o[…]

Har sedan flera år haft keramiska bromsbel&a[…]

Instabil styrning (XC70 -16)

Jag upplevde ett "slingrande" beteende v[…]