Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Nu är nog startbatteriet på väg att ge upp.
Vid ett flertal tillfällen har värmaren stängt av p.g.a. låg batterispänning och i tisdags fick jag ringa Volvoassistans för att kunna köra till jobbet.

Vilket startbatteri är mest prisvärt, Biltemas billigaste skall man antagligen undvika?
av Rudolfs
Köp ett ordentligt märkes batteri, Typ Varta eller Tudor.
Användarvisningsbild
av LazerHawke
mikebike skrev:Nu är nog startbatteriet på väg att ge upp.
Vid ett flertal tillfällen har värmaren stängt av p.g.a. låg batterispänning och i tisdags fick jag ringa Volvoassistans för att kunna köra till jobbet.

Vilket startbatteri är mest prisvärt, Biltemas billigaste skall man antagligen undvika?
kolla i instruktionsboken vilket du ska ha brukar stå där
Användarvisningsbild
av bem
Hej,

Om du har ett Volvo original AGM batteri så har faktiskt Biltema 3 olika storlekar (Ah) på sina gula AGM batterier. Brorsan körde med deras största AGM batteri i sin XC60 några år utan problem. Själv använder jag deras största AGM batterier (2 st) som strömkälla när jag laddar LiPo batterier till eldrivet (modell)flygplan och jag kan lova AGM batterierna får jobba med ganska djupa urladdningar och de har klarat sig utmärkt en hel säsong. Har Volvo original AGM batteri i min V70 D3 MY14 men nog tror jag att jag skulle våga mig på ett Biltema AGM batteri. De ger trots allt 4 års garanti. Tror dock Biltemas AGM är aningens för höga för att man skall kunna knäppa på batterikåpan för batterilådan (i alla fall var det så i en XC60). Speciellt när man har värmare vill man ju ha ett bra batteri i bilen. Tryggast kanske är med ett Volvo original batteri, ett AGM om du inte har haft det förut i bilen. AGM batterier är rätt dyra, även Biltemas.

/Bo
av trasker
Lyckades att få loss ett orginal 90 Ah för typ 1250 spänn, annars hade jag beställt här, absolut billigast.

http://www.voltpower.se/fi/
av mikebike
LazerHawke skrev:
mikebike skrev:Nu är nog startbatteriet på väg att ge upp.

kolla i instruktionsboken vilket du ska ha brukar stå där
Där står det bara 700 - 800 A. Inte ens kapaciteten har de angivit.
På batteriet står det 700A, inte heller här har man angivit kapacitet.
av mikebike
bem skrev:Om du har ett Volvo original AGM batteri...
Inte så troligt, det är ett helt vanligt bilbatteri -med "kapsyler".
av mikebike
Rudolfs skrev:Köp ett ordentligt märkes batteri, Typ Varta eller Tudor.
Tudor blev bäst i test i DN såg jag i en annan tråd, men Biltemas AGM var inte med...
Vem har bäst pris på Tudor?
av nystrom
Mitt batteri börjar också bli dåligt och jag skulle behöva ett nytt.
Har ni något att rekommendera till en xc60 d5?
av mikebike
Jag köpte ett Tudor standard (Technica) på AD för 1560:- inklusive miljöavgift.
Sedan bytet har jag inte fått någon varning om låg batterispänning.

Är det någon som sitter på motst&[…]

Tack - Återkommer!

Tjena! Ska montera x-antal extraljus på bil[…]

Genom att ändra mjukvaran. Det jag förs[…]