Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har keyless och elstolar med minne men när jh öppnar /låser upp bilen och öppnar dörren justeras bara speglar. Stolen måste jag justera separat genom att trycka och hålla på nr.1 . Borde inte stolar justeras när jag öppnar med min nyckel?
Det funkar bara om jag låser upp dörren med nyckel då justeras mina inställningar i både backspeglar och förarstol. När jag öppnar dörren med keyless funktionen dvs bara drar i handtaget justers inte stolen utan bara speglar. Ska det vara så?
I min XC70 -12 fungerar stolen även med keyless. Skulle tro att speglarna också fungerar, men är inte 100% på det. De är i alla fall rätt inställda för mig, men jag vet inte om min fru ändrar på dem när hon kör.

Tänk på att nyckelminnet till elstolarna inte har något att göra med minnena på stolen. Den kommer bara ihåg hur du lämnade bilen sist du körde.

Det finns också någon inställning i Sensus som måste var markerad för att det ska fungera. Efter varje service får jag slå på nyckelminnet till stolarna igen.
Jag tycker mig ha märkt att man måste dra i förardörren för att det ska fungera. Inte säker dock. Sedan är det lätt att blanda ihop. Typ jag kör frugan tar över bilen, ställer in sin stol med knapp och nästa gång har jag hennes inställningar på min nyckel.
Fungerar det når ni drar i handtaget eller måste ni låsa upp med nyckel?
Tror jag? Måste notera nästa gång. Jag vet att när vi ska byta förare så brukar jag trycka på fjärrisen för att markerade och får då mina inställningar. Får tänka på det nästa gång jag tar bilen efter frugan men eftersom det brukar bli rätt och jag alltid drar i handtaget antar jag det.
Katalysator...

Hej! På min 945 Turbo - 97 så har f&ou[…]

Tjenare, Jag har en V70 -08 där gummilisten […]

Letade efter skramlande ljud under bilen. Kommer t[…]

Motorn har säkert lossnat från oket, ha[…]