Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Frun i huset vill gärna ha en elstol med minne till förarplatsen. Och en stolstomme går nog att få tag på från en krockad och klädsel/dynor borde gå att flytta över eller?
Eller finns det några tekniska problem förutom att stolen måste inprogrameras av en volvoverkstad?
/Lennart
Allting går att fixa, men en del saker är svårare än andra.

Jag tror tyvärr att det är rätt mycket som behöver fixas för att få in elstolar i en bil som inte är specad med dem. Du behöver kablar till den, elektroniken som kontrollerar den, och sedan mjukvaran till det hela. Stolen, kablarna och elektroniken är genomförbart att få dit själv. Mjukvaran är däremot rätt svår att ordna själv. Det är inte ens säkert att Volvo ens erbjuder den uppgraderingen.

Jag skulle höra med Volvo innan jag började skruva.
Ska ringa till Bosses bil i Åsbro / Askersund imorgon, dom är duktiga på att få ihop Volvobilar.
/Lennart
LJN skrev:Ska ringa till Bosses bil i Åsbro / Askersund imorgon, dom är duktiga på att få ihop Volvobilar.
/Lennart
Exakt!! Jag har mailat dom och det är inga problem. En del jobb. Ja ska ringa ja med och höra hur dom vill göra. Förmodligen köps en annan stol som man flår huden på och kränger på ens egen.
Så satans pissigt utan elstol då ja har haft det i tio års tid innan :-(O)
Ganska stor risk att det kommer krävas stort jobb av någon.
Ny kabelmatta (finns ingen med el i en vanlig stol så ut med golvmattor och paneler...), mjukvara förutom själva stolen.
Update: Har idag pratat med Kalle på Åsbro Bil och han ser inga problem att byta stol och göra tillägg i programvaran. Och man får flytta befintlig krockkudde i stolsida och därför så måste klädseln av, och han flyttar över originalklädsel också. Får pris på allt inkl. begagnad stol elstol om någon vecka.
/Lennart
En begagnad elstol med minne kostar ca. 4000.- i Jönköping exkl. frakt.
/Lennart
Volvo V50, elfel m.m.

Med det felmeddelandet borde det finnas felkod men[…]

Köp ny lampa hos auktoriserad ÅF. Om […]

Larmsystem

Ok.vilken sida sitter den på ?

Tjuvström V70 2005

Ska kolla på det där med generator och […]