Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Key
Hej!
Nybliven ägare till en XC60 D4 från 2013. Har problem med högtalarna i bakdörrarna som vi tycker låter minimalt och utan bas. Verkstaden hittar inget fel och säger att det låter så i även andra XC60's de lyssnat på. Någon som kan bekräfta detta eller vet vad felet kan vara?
Det var en av anledningarna att jag valde till det största ljudpaketet med extra sub på den nyss beställda XC60...
Jag hämtade ut min nya Xc60 idag och upplever exakt samma sak. Har frågat handlaren om det går att uppgradera högtalarna bak dom skulle kolla det men jag misstänker nog att man får vända sig till en bilstereofirma för att få bättre ljud.
av Key
Tack för svar! Fick hjälp av en vänlig kille på Upplands Motor att lyssna men det bästa vi kom fram till var att balansera bak ljudet något och öka volymen så blev det lite jämnare fördelat mellan främre och bakre högtalare.
Kvaliten på ljudet är det väldigt stor skillnad på så då hjälper det inte att justera nivån mellan fram och bak högtalarna :( jag har inte hört något från min handlare ännu men det ska jag nog inte hoppas allt för mycket på heller då service har varit allt utom bra fråm dom. Ska se om jag hinner åka förbi en bilstereo butik snart och se vad dom säger.
Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]

Ta bort motorn från oket och kolla om dina s[…]

Tror det är en 10 mm. Jag bara provade med n&[…]

Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]