Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har beställt bensin motor 245 hk. har jag missat nåt. alla pratar dieselmotor. Beror det endast på bränsle ekonomi, eller känsla av motor?
Kör tusen mil per år. alltid haft bensin motorer.2005 v50 2.4i -2012 v70 t4 båda med standard chassi. och nu beställd 2015 xc60 t5 4 cylindrig. st,shassi.
hittade ingen xc60 t5 att provköra men provade en xc60 ocean race standardchassi d4 4cylindrig 180 hk. bra drag i motor tyst o härlig komfort, överaskad måste jag säga. xc60 är en pigg direkt bil jämfört med min v70 t4. ingen svans därbak så att säga.
Vad kan jag förvänta mig med t5 xc 60 standardchassi 19 tum fenrir. nån som har erfarenhet. Försent att ändra spec.
Provkörde t5 innan jag bestämde mig. T5 gick mjukare och finare i låg hastighet men kommer man upp hastighet så gick de lika fint tycker jag. Att det blev d4 var rent ekonomiskt.
Rillee skrev:Provkörde t5 innan jag bestämde mig. T5 gick mjukare och finare i låg hastighet men kommer man upp hastighet så gick de lika fint tycker jag. Att det blev d4 var rent ekonomiskt.
Ok. då får man väl bara vänta på drömbilen. Men måste säga att jag blev imponerad av d4, klart bättre en min nuvarande t4.
Är det någon som har XC60 T5 VEA och kan lämna lite uppgifter om förbrukningen?

Och vad skiljer VEA T5 och T6? Mjukvaran gissar jag, men är det även hårdvara?
LazerHawke skrev:
ansjo skrev:Är det någon som har XC60 T5 VEA och kan lämna lite uppgifter om förbrukningen?

T6 vea har kompressor o turbo
Och T5 har "bara" turbo? Tänkte om Polestar släpper en optimering, och var det då kan hamna någonstans...:)
ansjo skrev:
LazerHawke skrev:
ansjo skrev:Är det någon som har XC60 T5 VEA och kan lämna lite uppgifter om förbrukningen?

T6 vea har kompressor o turbo
Och T5 har "bara" turbo? Tänkte om Polestar släpper en optimering, och var det då kan hamna någonstans...:)
lär dröja då vea är komplicerad
Kanske det, men fick detta svar från Polestar när jag mailade och frågade om T5 VEA:
"Vi undersöker kontinuerligt nya motorer(bl.a. nämnt motoralternativ) men kan dessvärre inte kommunicera några datum för lansering av en optimering."
Så helt kört ser det inte ut att vara:)...
Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss nä[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]

Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]