Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SweRonin
Efter att ha haft bilen på verkstaden fick jag ställa om inställningar i bilen och märkte att jag har fått en ny app som heter Radio Play.
http://www.radioplay.se/

vet ej om den är ny eller inte men jag har iaf inte haft den tidigare, tänkte på er som inte heller hade den tidigare och är teknik kåta och måste ha allt :)
Jag kör iaf en XC60 MY15 när jag fick den i somras levererades den med 4 appar nu har jag 5 appar.
av toast
Samma här. Har också fått Radio Play. Utan att varit inne och gjort någon uppdatering/service. Xc60 MY15 + VOC. Hoppas det dyker upp fler :-)
av SweRonin
philipsguy skrev:Fantastiskt då höll SBS vad som lovades (skulle kommit i augusti enligt pressmeddelande) som en over the air-uppdatering
"Over the air-uppdatering" hur fungerar den? använder den min internetdelning för att uppdatera appar etc eller har den något inbyggt i bilen?
Jag tänkte på min datamängd, Har 3gb i månaden räcker för mig då jag förbrukar 1,5 - 3gb i månaden. Blir nu lite orolig om den automatiskt uppdaterar appar i bilen och förbrukar mina GB
Användarvisningsbild
av leiwi
SweRonin skrev:Inlägg av SweRonin tis 25 nov 18:08:42

philipsguy skrev:Fantastiskt då höll SBS vad som lovades (skulle kommit i augusti enligt pressmeddelande) som en over the air-uppdatering

"Over the air-uppdatering" hur fungerar den? använder den min internetdelning för att uppdatera appar etc eller har den något inbyggt i bilen?
Jag tänkte på min datamängd, Har 3gb i månaden räcker för mig då jag förbrukar 1,5 - 3gb i månaden. Blir nu lite orolig om den automatiskt uppdaterar appar i bilen och förbrukar mina GB

Den använder nog samma data uppkoppling som Volvo on call använder.
Användarvisningsbild
av philipsguy
Den använder förstås Sensus Connects anslutning alltså genom inbyggda modemet eller en delad mobilanslutning, vilket också är en förutsättning för att appen ska fungera.
De har faktiskt lyckats ganska bra med den appen för övrigt man kan t ex lyssna på reklamradion OCH få trafikrapporter från P4 om trafikinformation år påslaget och radion står på P4 i bakgrunden o så finns det dessutom några ytterligare "kanaler" med hits...
av SweRonin
Tack för svaret, då får man börja titta på förbrukningen lite oftare då.

Är den någon som har lyckats fixa problemet med automatiska WIFI anslutningen?
Jag måste ansluta om varje gång jag startar bilen för att få uppkoppling i bilen.
Blåtanden ansluter bilen automatiskt varje gång så det är bara WIFI som inte fungerar
Användarvisningsbild
av ersj
patnil68 skrev:OTA-Uppdatering sker över VOC-datatrafiken, det vill säga att uppdatering kan ske när som helst även fast bilen ej används.
Den går INTE över din egen datatrafik som du har har på ditt eget mobila bredband.

Vänlig hälsning.
Patric
Om man (tro det eller ej) inte har VOC utan bara Sensus Connect då?
Vad är egentligen fördelen med Radio Play jämfört med TuneIn Radio?
Magnetkoppling AC

Som du skrev. Muttern i mitten sen brukar jag f&ou[…]

Köpråd v50/s40 /c30

Hej, jag är på jakt efter en först[…]

Volvo xc90 2017 d5 R design

XC90 är ofta luftfjädrade. De svälj[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ryssland hotar med evigt krig - ”Vi stred mo[…]