Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enduroåkaren
Är så glad, då dagen äntligen har kommit att man kanske får köpa en "ny" bil?

Bilen i fråga är en V60 D2 Momentum 2013, tyvärr med "fel" färg då den är svart, men i alla fall den snyggaste svarta nämligen Embersvart.
Hade hellre tagit en röd eller Seashell, men priset var rätt samt utrustningen, så det får bli en svart!
Den har hastighetsberoende servo, taklucka, navigation och premium sound, förutom momentum.
Plingplongspelet slipper jag i alla fall, vilket är skönt. verkar vara en källa till irritation för många, och jag har klarat mig utan förut.
Användarvisningsbild
av V9097
Premium sound och Ember black! Tycker det låter som en trevlig bil :-)
Ember black är i mitt tycke snyggaste färgen på en V60

Lycka till med köpet
Användarvisningsbild
av Perra83
Ja lite synd på motorn. När du väl är uppe i fart så går den snålt men sen...

Har du testat ljudanläggningen? PS ljudet låter skit i en del modeller. HP ljudet låter däremot riktigt bra i V60 och jag hoppas att PS är bättre.
Ps är mycket bra och betydligt bättre än hp när det fungerar. Volvo har väldigt ibland dålig kvalité på ps systemet i vissa bilar, skruva upp volymen väldigt högt och tests ljudet så det fungerar väl, det ska inte bumla & spraka & knastra.
Perra83 skrev:Ja lite synd på motorn. När du väl är uppe i fart så går den snålt men sen...

Har du testat ljudanläggningen? PS ljudet låter skit i en del modeller. HP ljudet låter däremot riktigt bra i V60 och jag hoppas att PS är bättre.
Ljudet var ett riktigt lyft mot tidigare, då jag kommer från Performance
Användarvisningsbild
av Gurra82
Hoppas du blir nöjd :D grattis till nya bilen
Användarvisningsbild
av SvenB
aldrigstanna skrev:Riktigt plågsamt tråkig motor. Varför inte ta en lite större?
GLÄDJEDÖDARE. Här kommer en medlem och formligen sprutar av glädje, och så sågar du bilen jäms med "fotknölarna" :D
Enduroåkaren skrev:
aldrigstanna skrev:Riktigt plågsamt tråkig motor. Varför inte ta en lite större?
Därför att jag behöver ingen större, så enkelt är det!
Bryr dig inte om vad dom andra säger :) Tänk på att i ett forum som detta hänger många motor-Talibaner. Jag är lite som dig, jag skiter i om jag har en F1 motor under huven. Det som är viktigast för mig är looken på den aktuella bilen samt ev någon del av utrustningen som jag gärna vill ha. Ex i mitt fall har jag valt en T3:a. Framstår väl enligt vissa här inne som mopedversionen av V60:)
D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]

Mätte upp tempgivarna, bilen stått ute […]

Vilken mjukvara har ni?

Ja men ca 3 veckor efter release datumet (2 juni)

Fick en leverans med lite smaskens, det blir att t[…]