Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbe8686
Jag hittar inte den elektroniska oljenivån. Nycklen är i nr 2 men nör bag scrollar så ligger den inte där? Det kanske inte finns i v60 år 12 med t4
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Perra83 skrev:Vilken motor har du?
han skrev ju T4 motorn årsmodell 12? kom inte elektroniskt oljenivåmätare på senare modell?
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Tobbe8686 skrev:Ja det måste det gjort för jag har det inte
vissa modeller av 12an har det men inte alla motorer tydligen vad jag läste i manualen
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Kolla om ni har en oljesticka i motorn, har du ingen så är det elektrisk givare :wink:
Användarvisningsbild
av Selast
Lite trådkapning men jag anser att den elektriska oljestickan är en onödig krystad lösning på ett problem jag inte trodde fanns. Jag menar hur svårt är det egentligen att öppna huven och kolla oljan på en sticka istället för att hålla på och sätta bilen i läge 2, eller vad det nu heter, och klicka sig fram i menyerna för att få oljenivån presenterad i displayen? Helt onödig "finess" om ni frågar mig
Användarvisningsbild
av LazerHawke
Selast skrev:Lite trådkapning men jag anser att den elektriska oljestickan är en onödig krystad lösning på ett problem jag inte trodde fanns. Jag menar hur svårt är det egentligen att öppna huven och kolla oljan på en sticka istället för att hålla på och sätta bilen i läge 2, eller vad det nu heter, och klicka sig fram i menyerna för att få oljenivån presenterad i displayen? Helt onödig "finess" om ni frågar mig
på vissa av dom nya modellerna existerar ej nån oljesticka lätt kolla oljan då?!!
Användarvisningsbild
av Robbi
Selast skrev:Lite trådkapning men jag anser att den elektriska oljestickan är en onödig krystad lösning på ett problem jag inte trodde fanns. Jag menar hur svårt är det egentligen att öppna huven och kolla oljan på en sticka istället för att hålla på och sätta bilen i läge 2, eller vad det nu heter, och klicka sig fram i menyerna för att få oljenivån presenterad i displayen? Helt onödig "finess" om ni frågar mig
Äsch, vadå onödig. Det är väl inte 60-talet längre. Det ska kännas tekniskt och onödigt för att kännas som 2014. Herre Gud när jag var grabb trodde att bilarna skulle sväva vid det här lagetBildBild
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]