- sön 16 nov 2014, 16:02
Jag hittar inte den elektroniska oljenivån. Nycklen är i nr 2 men nör bag scrollar så ligger den inte där? Det kanske inte finns i v60 år 12 med t4
Moderator: Moderatorer
Perra83 skrev:Vilken motor har du?han skrev ju T4 motorn årsmodell 12? kom inte elektroniskt oljenivåmätare på senare modell?
Tobbe8686 skrev:Ja det måste det gjort för jag har det intevissa modeller av 12an har det men inte alla motorer tydligen vad jag läste i manualen
Selast skrev:Lite trådkapning men jag anser att den elektriska oljestickan är en onödig krystad lösning på ett problem jag inte trodde fanns. Jag menar hur svårt är det egentligen att öppna huven och kolla oljan på en sticka istället för att hålla på och sätta bilen i läge 2, eller vad det nu heter, och klicka sig fram i menyerna för att få oljenivån presenterad i displayen? Helt onödig "finess" om ni frågar migpå vissa av dom nya modellerna existerar ej nån oljesticka lätt kolla oljan då?!!
Selast skrev:Lite trådkapning men jag anser att den elektriska oljestickan är en onödig krystad lösning på ett problem jag inte trodde fanns. Jag menar hur svårt är det egentligen att öppna huven och kolla oljan på en sticka istället för att hålla på och sätta bilen i läge 2, eller vad det nu heter, och klicka sig fram i menyerna för att få oljenivån presenterad i displayen? Helt onödig "finess" om ni frågar migÄsch, vadå onödig. Det är väl inte 60-talet längre. Det ska kännas tekniskt och onödigt för att kännas som 2014. Herre Gud när jag var grabb trodde att bilarna skulle sväva vid det här laget