Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av EjS
Ja !

Kanske min nästa bil om 3 år när barnen har blevit större och barnvagnen är slängt ut.

Roligt dock att se man erbjudar 5-cyl benzin til us och 5-cyl diesel för alla awd!

Klart att vea är på väg med awd - men kunde det vara att vea i dagsläget är för klen för awd?
Användarvisningsbild
av V9097
EjS skrev:Ja !

Kanske min nästa bil om 3 år när barnen har blevit större och barnvagnen är slängt ut.

Roligt dock att se man erbjudar 5-cyl benzin til us och 5-cyl diesel för alla awd!

Klart att vea är på väg med awd - men kunde det vara att vea i dagsläget är för klen för awd?
Jag tycker att det är lite synd att det inte finns något VEA-alternativ med AWD.

VEA är nog inte för klen med AWD, med tanke på att nya XC90 bara kommer med VEA-motorer. Snarare är det så att Volvo vill fasa in VEA på marknaden i lagom takt för att få en mjuk övergång i produktionen. Alternativt att har man inte ingenjörer nog att göra alla motorbyten i alla modeller i snabb takt.
Användarvisningsbild
av V9097
EjS skrev:Kan vara så. Oavsett verkar det som ett felbeslut :)
Jag håller med. Jag kände att detta rentav kan bli min nästa bil om den kommer med D4/D5 AWD VEA med 8-stegsautomaten, men jag vill inte ha den med gamla automatlådan och 2,4liters femman.
av Lövet
Ser modellen som ett sätt för Volvo att hämta enkla intäkter så de kan utveckla riktiga bilar framöver istället.
Användarvisningsbild
av P210
Jag tycker tvärtom :) Tycker karossen på V60:n är för låg för stilen på en XC
+1 ..Passar lika illa som en Lambokaross på en monstertruck..

Bild
Användarvisningsbild
av volvobrasse
P210 skrev:
Jag tycker tvärtom :) Tycker karossen på V60:n är för låg för stilen på en XC
+1 ..Passar lika illa som en Lambokaross på en monstertruck..

Bild
haha exakt!
av HVTH
Ser ut att vara svarta BOR-fälgar i reklamfilmen.. Men ser det inte ut som 18"? Det vore intressant.. dom e ju äckligt snygga, men alla vill ju inte köra 19"..

edit: kan vara 19" även i reklamsnutten.. men svårt att avgöra när den är höjd/med plastdetaljer..
Senast redigerad av 1 HVTH, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Xc70 2012

Byt batteri

Trasig Renault Scenic

Nu har jag haft Renaulten på besök &oum[…]

Nej, finns inget som hindrar dig. Finns en roll ov[…]

..Jag tror lösningen blir att sätta di[…]