Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KarlE
Jag försöker spela upp filmer i formatet *.mp4 men det går inge vidare.
I vilket format måste filmerna på USB-stickan vara för att man skall kunna se dem på Sensus?
Användarvisningsbild
av Paperboy
Compatible file formats via USB
connection
Audio and video files in the following table are
supported by the system for playback via the
USB connection.
Audio format mp3, mp4, wma, aac, m4a,
m4b
Video format divx, avi, asf
av JonnyRocker
Jag stjäl tråden lite, ber om ursäkt på förhand för det. Jag har själv testat att köra en DVD i min XC60 MY14 vilket fungerade fint. Jag kan dock inte komma på varför man vill titta på film i bilen via Sensus Connect (7" skärm, går bara att titta när bilen står stilla), oavsett om det är på skiva (DVD) eller från ett USB-minne? Någon som nyttjar denna funktion?
av riha
JonnyRocker skrev:Jag stjäl tråden lite, ber om ursäkt på förhand för det. Jag har själv testat att köra en DVD i min XC60 MY14 vilket fungerade fint. Jag kan dock inte komma på varför man vill titta på film i bilen via Sensus Connect (7" skärm, går bara att titta när bilen står stilla), oavsett om det är på skiva (DVD) eller från ett USB-minne? Någon som nyttjar denna funktion?
Vänd på din fråga, varför vill man kunna titta på film när man kör via sensus? Föraren har ingen anledning till det, om passageraren får för sig att vilja titta och det hade funkat, då kan man ge sig fasen på att föraren kommer titta också ,det stör koncentationen.

Om funktionen finns där och funkar, då är det väl bra att den iaf funkar när man står still? De hade ju kunnat ta bort det helt och hållet också.
av JonnyRocker
Jo, OK. Visst. Det vore dumt om det fungerade att kolla på film när bilen rör på sig.

Vad jag egentligen undrade men formulerade lite dåligt är om det är ett säljargument att kunna kolla film på en 7" skärm när bilen står stilla? Vid andra tillfällen när jag har väntat i bilen en lite längre tid - säg sisådär 20-30 minuter - och lyssnat på musik så har Sensus varnat efter ett tag att den strax kommer att stänga av systemet för att spara ström. Om det även skulle hända när man tittar på en film i bilen så blir det väl lite antiklimax? ?:-/

Kan det vara så att rena CD-spelare inte tillverkas längre utan att det numera alltid tillverkas kombinerade CD/DVD-spelare d.v.s. som köpare av en ny bil så får man filmfunktionen 'med på köpet'?
av JonnyRocker
Jag läste i någon tråd tidigare att någon på forumet brukade lyssna på konsert-DVD:s i bilen. Även fast ingen bild visas i displayen under färd så trycker Sensus ut ljudet från filmen/konserten i högtalaren. Det är väl en användning som jag kan förstå nyttan med men är det någon som faktiskt nyttjar möjligheten att titta på film i 7" displayen?
av jocco
Lustigt i min nya xc60 med prem. Sound funkar det inte med annat än DVD-video så står det även i "manualen". I min tidigare V70 My13 med prem. Sound fungerade de flesta video formaten, någon som har koll på detta?

Det var väldigt länge sedan jag la upp[…]

Tack för svar

Strålkastare

Hej Finns någon i Sjuhärads områ[…]

Hej, Hade så för 5 år sedan p&ar[…]