Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fjans
Hej,
har fått problem med GPS appen "iGO" ca 2 veckor efter montering.

gjorde backup på SD kortet, bara en enkel kopiering av samtliga filer.
när jag sedan stoppa in SD kortet i SCT funkar inte iGO appen.
det står "Error, Out of memory. Requested: 1701978227, Cache: 0"
minne är ju inga problem, det finnes det både internt o på SD-kortet.
men Cache minnet ? går det rensa det? alla andra appar funkar ju!
har provat att återställa SCT till fabriksåterställning så t.ex. iGO måste installeras igen,
men samma felmeddelande som följd. :-(

har pratat med min lokala Volvo verkstad, och dom hade inte varit med om att något har krånglat någonsin.

någon som hört talats om detta förut?

Med vänlig hälsning, Frans.
av Psyko
Skulle börja med att göra en uppgradering av mjukvaran i Sensys touch. Den mjukvaran kan du ladda själv, man hittar den på parrots hemsida och man laddar ner den på ett usb som man sen sätter i usb uttaget på enheten i handskfacket. Du kan också hitta dit via Volvocars.se/support. Ev kan du ha ett fel på SD kortet också. Skulle börja med uppgraderingen......
av Fjans
Tack för snabbt svar! mjukvaran har jag redan uppdaterat till senaste, gjorde jag direkt när ja fick det monterat för ca 2 veckor sedan.
är tveksam att det är fel på SD kortet helt plöstsligt ? allt annat funkar ju kanon!
men om man fick låna ett nytt SD kort av Volvo så kan man ju utesluta det iaf.
av Psyko
Fjans skrev:Tack för snabbt svar! mjukvaran har jag redan uppdaterat till senaste, gjorde jag direkt när ja fick det monterat för ca 2 veckor sedan.
är tveksam att det är fel på SD kortet helt plöstsligt ? allt annat funkar ju kanon!
men om man fick låna ett nytt SD kort av Volvo så kan man ju utesluta det iaf.
Det går inte att låna ett SD kort, så fort man stoppat i det är det låst till just den bilen. Vet att det varit en del strul med SD kort så helt omöjligt är det inte. Det är ju något åf får ta ställning till om man vill "prova" med, du har ju garanti på sakerna om du köpte det för 2 veckor sen.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]