Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vet ju inte om det enbart är PCC-nyckeln som har det, men vid låsning kan du ju stänga samtliga rutor och vid upplåsning kan du öppna samtliga rutor.Sen kan man programmera PCC så att den kommer ihåg stolsinställningar samt backspegelinställningar. Om t.ex man själv har en nyckel och frugan en annan.
Det nyckellösa systemet är ganska bekvämt också.
TobbeViktor skrev:Vet ju inte om det enbart är PCC-nyckeln som har det, men vid låsning kan du ju stänga samtliga rutor och vid upplåsning kan du öppna samtliga rutor.Sen kan man programmera PCC så att den kommer ihåg stolsinställningar samt backspegelinställningar. Om t.ex man själv har en nyckel och frugan en annan.
Det nyckellösa systemet är ganska bekvämt också.
Allt detta funkar med vanliga nyckeln och funkar även på alla andra Volvobilar och har gjort det i massor med år.
Har inte hunnit testa så jättemycket men med standardnyckeln lyckades jag tända trygghetsbelysningen på bilen från uppskattningsvis ca 50m, ny bil o nytt batteri i nyckeln då. Vet inte om det hade gått från längre håll. Så skillnaden i räckvidd mot PCC nyckelns utlovade 100m är inte så stor (fast den kanske på liknade sätt klarar betydligt mer än det?). Väljer man till VOC istället så är det inga problem att starta värmaren på distans.
Kite skrev:Har inte hunnit testa så jättemycket men med standardnyckeln lyckades jag tända trygghetsbelysningen på bilen från uppskattningsvis ca 50m, ny bil o nytt batteri i nyckeln då. Vet inte om det hade gått från längre håll. Så skillnaden i räckvidd mot PCC nyckelns utlovade 100m är inte så stor (fast den kanske på liknade sätt klarar betydligt mer än det?). Väljer man till VOC istället så är det inga problem att starta värmaren på distans.
Pröva gärna att hålla nyckeln tryckt mot skallbenet :-O) samtidigt som du trycker på den knapp du önskar.
Det ökar räckvidden rejält :D . Inget skämt, det fungerar verkligen.

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]

Jag måste nog säga att jag inte rikti[…]

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och p[…]