Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

En reflektion över V60 som jag också beställt är interiören. Jag kör en V70 idag MY09 Momentum. Jag kan tycka att V60 tillsammans med XC60 och förstås XC90 den snyggaste bilen Volvo har just nu. V70:n känns som ett margarinpaket exteriört och jag skulle aldrig lägga pengar på en ny V70, jag ställer krav på design, oavsett det praktiska kravet.

Men en sak, den enda saken jag retar upp mig på lite på V60 är interiören :) Jag fattar inte varför dom tagit bort kromade detaljer som ex finns i min V70 Momentum, jag tycker det ger mycket mindre plastig känsla. Kort sagt kan jag tycka att interiören ser mer plastig ut i V60:n. Jag som beställer en T3 får ju också den gamla växelspaken, den som funnits sedan 2007 (!).

Hade dom satsat lite extra på detta så hade bilen varit 100% perfekt enligt mig :)

Allt är ju en smaksak, men är lite nyfiken på er andra vad ni tycker om detta? Är jag fjantig? :)

Utöver det tycker jag den äger!
Wat.. Jag förväntade mig det motsatta när jag klickade på titeln :shock: Jag tycker nya V70/S80 ser bra ut exteriört! Men interiören sackar ju efter REJÄLT! Interiört är V60/S60/V40 volvos KLART bästa bilar tycker jag.
crumpets skrev:Wat.. Jag förväntade mig det motsatta när jag klickade på titeln :shock: Jag tycker nya V70/S80 ser bra ut exteriört! Men interiören sackar ju efter REJÄLT! Interiört är V60/S60/V40 volvos KLART bästa bilar tycker jag.
Jag tycker min V70 är så fyrkantig att jag flera gånger drömt om att jag går ut med en metallfil, filar ner det "fyrkantiga paketet" som sitter fast på bakvagnen så att man kan ana rundade hörn. Så fyrkantig tycker jag den är :) Men jag har en liten skada då jag arbetar som designer till vardags :)

Men det jag menar är att allt är så plant interiört, mer plast. Kanske grundlöst, men jag känner så :) Det är dock inget jag skulle kunna välja bort den för.:)
Skulle vilja ha v40 interiören i min s60. Snyggt med kromen runt skärmen. Bättre placerade ventilation utblås
Fördelen med en V70 är att den är kantig!
Det är ett jävla skit när det ska lastas i en V60. Runda och fina kombibilar är inte alls bra. Det går bra när kärringen har handlat kläder det kan man knöla in men stora roliga maskiner mm. går inte in :evil:
Perra83 skrev:Fördelen med en V70 är att den är kantig!
Det är ett jävla skit när det ska lastas i en V60. Runda och fina kombibilar är inte alls bra. Det går bra när kärringen har handlat kläder det kan man knöla in men stora roliga maskiner mm. går inte in :evil:
hahah ja, fast som jag sa, det är utseendefrågan mer som jag undrar över. Jag kommer inte lasta in en vedkap i min kommande V60 :)
Användarvisningsbild
av Kite
Jag gillar interiören i V60n, känns fräsch. Att det saknas en kromad kant runt display plus passagerarens mittutblås är bara ett mindre minus men helheten är klart positiv.
Kite skrev:Jag gillar interiören i V60n, känns fräsch. Att det saknas en kromad kant runt display plus passagerarens mittutblås är bara ett mindre minus men helheten är klart positiv.
Sedan har ju du en sjukt snygg exteriör på din V60, dvs den som jag väntar på Kite, eller hur? :)
kanske konservativ och så men interiören i v70II/s80 framförallt insidan på dörrarna känns riktigt B, den är inte lyckad. jag menar, kolla bara bor hur fattigt det ser ut med reglagen till elhissarna... Instrumentpanelen känns dock mer premium och mindre plastig i v70 än v60.

men det är väl individuellt vad man tycker.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]