Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
Vid senaste service besöket så uppdaterades sensussystemet det som då hände var att det tillkom några ytterligare appar , men det som gjorde mig lite fundersam var att ett par andra menyval försvann i sensus

Bland annat så försvann menyvalet "Styrpåverkan " och "uppkopplad bil" under "My Car fordonsinställningar"

Ni andra som fått uppdaterade sensus är det samma för er eller :shock:
av toast
Intressant. Jag har endast: Rdio. Storyteller. Stitcher och Tune In. Jag har inte Navigerings paketet men hävdar då att jag istället borde ha en Internet Karta enligt manualen. Jag gjorde en sensus uppgradering för en vecka sedan men fick inga fler appar efter den.
Har en xc60 MY15
Vilka appar fick du efter uppgraderingen.?
Jag känner inte igen menyerna du nämner
av toast
Däremot så finns ju Internet inställningar och Volvo on Call menyerna där som kanske motsvarar uppkopplad bil...
Användarvisningsbild
av mange69
Vissa funktioner verkar ha bytt plats eller heter nu annat. Jag har en XC60 MY14 med uppdaterad Sensus till MY15.
@toast, om du har en MY15 så har du redan de appar du ska ha. En uppdatering borde inte innebära någon förändring för dig annat än felkorrigeringar antar jag.
Användarvisningsbild
av leiwi
mange69 skrev:Vissa funktioner verkar ha bytt plats eller heter nu annat. Jag har en XC60 MY14 med uppdaterad Sensus till MY15.
@toast, om du har en MY15 så har du redan de appar du ska ha. En uppdatering borde inte innebära någon förändring för dig annat än felkorrigeringar antar jag.

Jo så är det väl men nu kan jag inte ställa in bla Styrpåverkan , raden i menyn är borta några rader i "Ljusinställningar" är också borta.

Om din bil är utrustad med "driver support " skulle jag vara tacksam om du tog en bild på menyn "Fordonsinställningar" och menyn " Ljusinställningar"

Leiwi
Användarvisningsbild
av mange69
leiwi skrev:
mange69 skrev:Vissa funktioner verkar ha bytt plats eller heter nu annat. Jag har en XC60 MY14 med uppdaterad Sensus till MY15.

Jo så är det väl men nu kan jag inte ställa in bla Styrpåverkan , raden i menyn är borta några rader i "Ljusinställningar" är också borta.

Om din bil är utrustad med "driver support " skulle jag vara tacksam om du tog en bild på menyn "Fordonsinställningar" och menyn " Ljusinställningar"

Leiwi
Hej

Jag har Driver support.
Se bilderna jag tagit på det du önskade.
IMG_0886.JPG
Fordonsinställningar
IMG_0886.JPG (601.56 KiB) Visad 513 gånger
IMG_0887.JPG
Ljusinställningar
IMG_0887.JPG (566.54 KiB) Visad 503 gånger
Användarvisningsbild
av leiwi
Tack mange69

Har du hittat inställningen för styr påverkan någon annanstans?
Skall ju gå att ställa in 3 olika nivåer
Användarvisningsbild
av Kite
Styrpåverkan hör väl ihop med hastighetsberoende servostyrning? Det har inte med driver support att göra. Om du har köpt till hastighetsberoende servo och inte har det i menyn nu borde du kontakta verkstan igen, tycks vara någon inställning som försvunnit för dig i så fall.
Användarvisningsbild
av leiwi
Kite skrev:Styrpåverkan hör väl ihop med hastighetsberoende servostyrning? Det har inte med driver support att göra. Om du har köpt till hastighetsberoende servo och inte har det i menyn nu borde du kontakta verkstan igen, tycks vara någon inställning som försvunnit för dig i så fall.
Hej Kite

Styrpåverkan är en del i Körfältsassistans (LKA) och det lustiga är att menyn fanns innan jag uppdaterade det var därför jag undrade om det var så för alla som uppdaterat.
leiwi
av CHSC
Någon som vet vad uppdatering heter, på Bilia hittar de ingen till min bil?
Hjälp med Vida

Köpte en fläkt från skroten med de[…]

@yrrol3 , Vill du ha fancy skivor så bli[…]

Vad som händer om man bara har en USB-port ve[…]

230fk går snålt

En liten tanke jag har är om min turbo lä[…]