Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har fått problem med min Iphone efter uppgraderat den till 8.02. Telefonen syns i displayen, men det går inte att ringa eller höra att den ringer.. :(
Kan bara säga att den fungerade klockrent tidigare.
Är det fler än jag som fått detta fenomen efter uppgradering? Kanske Volvo bör uppdatera sin version av Bluetooth? Hjälper inte att synka om telefonen..
Någon som har ett bra svar??
Inte bara i Volvo bilar detta problem visat sig. Problemet ligger i IOS 8 och inte i bilen. Bara vänta på att Apple släpper 8.1. Eller så kan du testa att göra en återställning av telefonen, verkar ha hjälpt en del om man läser på forum bla Apples egna forum.
+1 jag trodde iofs att det var att jag bytte till iPhone 6 som gav problemet men då antar vi att det är 8.0.2 som ställde till det. Ljud via Bluetooth, SMS mm funkar men det står "Inget nät" i bilens display. När det ringer visas det i bilens display men det går inte att svara (eller ringa)....
Efter uppdatering till IOS 8.1 så funkar det som vanligt igen. Tur är väl det, tankarna snurrade mellan att lämna in bilen på Volvo alt att köpa ny telefon.

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]