Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag glömde det vid beställning men satte på det själv så snart jag fick chansen.. Minskar lute smuts och stenskott längst med trösklar/sidorna.. Och jag tycker inte alls det ser taskigt ut.. Dom är stilrena enligt mig. :)
Samma här. Gillar stänkskydd såväl fram som bak då bilen håller sig renare och man dessutom minskar risken för stenskott mot bakomvarande bil en aning.

Körde det på min förra V70 och har det nu även på V60:n. Tycker det smälter in bra (min V60:n är en bright silver met) och jag i alla fall tänker inte på att de sitter där.
Världens bästa sak! kört på alla mina bilar och kommer köra vidare på det så länge det går.
Dock tycker jag att dom skall lackeras i bilens färg om man har en ljusare bil (typ silver, vit eller liknande), inte lika noga om bilen är mörk.
Volvo är bra på att ta betalt för stänkskydden. Väljer man till från leverans kostar de nästan 1000 per axel, om man köper till och monter själv blir det knappt 500. Köpte fram till min V40 från Bilia för 430 och monterade dem på max en kvart.
ersj skrev:Volvo är bra på att ta betalt för stänkskydden. Väljer man till från leverans kostar de nästan 1000 per axel, om man köper till och monter själv blir det knappt 500. Köpte fram till min V40 från Bilia för 430 och monterade dem på max en kvart.
Är det svårt att montera dessa själv? Ska tilläggas att jag är enormt ohändig :)

Skumma är att nu när jag tittar på andra bilar förut så ser jag att nästan merparten inte har stänkskydd. Har aldrig ens tänkt på detta förut.
Volvo xc90 2017 d5 R design

Tack för hjälpen.

V60 D4 MY15 - till verkstad

Rycker du säkringen så raderas ev,fel[…]

B230F går fett

Nej asså jag vet inte undrade bara om jag ka[…]

Fel efter byte VVT

Hej! Har du återfjädrande drev? Tä[…]