Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade tidigare en V50 men har nu bytt till en V60 2014 års modell. Jag tog usb minnet jag haft i V50 och satte i V60 och fick då genast problem. Den spelar nån enstaka låt, sen säger den "spår oläsbart" och sen kan den inte spela upp nått. Varför får jag plötsligt problem nu när jag aldrig någonsin haft de förut på gamla bilen?!
Jag har liknande upplevelser i min V40, den spelar inte alla spår. Det är nog tyvärr så att "fultankade" låtar med någon typ av DRM är spärrade i de nyare bilarna. Min V50 spelade allt, inte min V40..
Egenrippade MP3 funkar medans nedladdade/rippade från Youtube gör det inte.

/Thomas
ja de är låtar jag tagit från youtube och konverterat till mp3. Men finns de nått program man kan tanka musik från youtube som tar bort den där DRM spärren du pratar om?
Jag har testat alla varianter av bitrate och både vbr och cbr.... enda förklaringen är någon form av DRM. Jag har givit upp och bränner dem i audioformat på CD i stället, det är det enda jag fått att funka..

/Thomas
Märkligt.. Jag har bara fått problem med nån enstaka låt som verkar felkomprimerad i för hög bitrate eller med vbr.. Borde ju inte vara så stor skillnad på en V70.. :) Jag kör via USB-minnen.
men jag tar url:er från youtube och skickar in i ett program som gör en mp3 fil av musikvideon. Detta har funkat klockrent i V50 men inte nu i V60.
VIlket program konverterar ni i?
Har nyss lånat 2 nya v60 i några dagar hos den Lokala ÅF och de spelade samma MP3 som spelades i min egen V70 -12 och alla den musiken är nertankad från nätet, fins inget skydd i bilarna mot piratkopierade filmer el musik.
Många av mina är gjorda i Itunes.. Från egna skivor. Sen är många nedladdade.. Och några konverterade via MPEGstreamclip. (gratis)
Rolle85 skrev:men jag tar url:er från youtube och skickar in i ett program som gör en mp3 fil av musikvideon. Detta har funkat klockrent i V50 men inte nu i V60.
VIlket program konverterar ni i?

De som jag gjort på samma sätt har även jag problem med, samt ett fåtal andra "fulnedladdade"..

/Thomas
960 -97 skramlande ljud

Det sitter en värmeplåt under bakre del[…]

Motorproblem

Får bli en tur till Volvo

Tack för detta. Kollar i morron. :-)

Vänster helljus lyser inte (c30)

Kolla säkring F59 på CEM-modulen. Om de[…]