Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av volvobrasse
Hej! Undrar om någon vet någon nätbutik eller liknande som säljer ljust skydd för stolssäten? Jag står i valet och kvalet mellan ljust eller mörkt skinn till Ocean Race.

Undrar dock fortfarande om det är självmord med ljust skinn när man har barn, tar dock hand om min bil ganska mycket. Dock tänkte jag som jag har i v70:n i så fall skaffa ett överdrag som man trär på nackskyddet så ligger det ett skydd längs med sätet. Det har fingerat speciellt bra med den minsta av barnen. Sedan undrar jag också om det finns skydd för baksidan av förarstolen, barnen har benägenhet att lämna skoavtryck där (en av dom sitter framåtvänd). Finns det något liknande till det, gärna i ljust skinn som ex färgen till Ocean Race?

Tips tack!
Användarvisningsbild
av LazerHawke
mörkt skinn tror jag lämpar sig bäst då barn med i bilden ljust kan du ha otur och få fläckar som blir svåra ta bort beroende på....
Användarvisningsbild
av volvobrasse
LazerHawke skrev:mörkt skinn tror jag lämpar sig bäst då barn med i bilden ljust kan du ha otur och få fläckar som blir svåra ta bort beroende på....
Ja, jag är helt förvirrad, för alla ger olika svar:) En del säger, ljust är helt ok om man håller efter. Andra säger ex ta inte just skinn, det kommer bli dåligt med tiden då väck etc (som kommer i alla färger) syns extra mycket på ljust skinn.

Samtidigt tycker jag det ljusa skinnet gör otroligt mycket på en Ocean Race-blå bil, otroligt mycket!

Hmm svårt.
av Droopy
Ljust kommer bli fulare fortare, skiten syns mer i alla veck och så. Jag har själv glassåtande ungar i bilen men jag har grått ORE skin och det är bara att skura rent efter att kidsen sölat ner det. Risken är ju större att det blir permanenta fläckar på ett ljust skin. Samma fläckar uppstår såklart ochså på ett mörkt skinn men de syns ju betydligt mindre. En kollega hade spillt coca cola på sin vita klädsel och torkade inte bort det på några veckor el så, efteråt kunde man se en ljusbrun rand i skinnet från colan

Sedan fins det sparkskydd att hänga bak på stoilen, om det fins i ljust skinn vettetusan, svart var det jag köpte.
av rojo8515
Barnen måste uppfostras mycket hårt för att de inte ska klättra runt i bilen med skitiga skor.

Tyckte jag gjort ett bra jobb, men sen hade frugan tagit bilen och blev inparkerad. Då klättrade hon in från passagerarsidan istället, det tog ett par timmar att få stolarna, dörrsidan, mittkonsollen och instrumentpanelen ren igen :-)
av JST
Jag har samma frågeställning. Hoppas det är ok att jag hoppar in i tråden?
Jag har beställt en V60 ocean race med svart skinn och behöver skydd på baksidan förarstolen, och på en baksätesrygg (en framåtvänd och en bakåtvänd barnstol i baksätet).
Ni som köpt - var har ni handlat? Man vill ju ha ett skydd som ser någorlunda hyggligt ut och inget med världens Ullared-känsla.
av Droopy
Jag köpte mitt på någon barnvangsaffär om jag inet mins helt fel tror det var av märket Graco, det satt väl där i ett par tre år, nu torkar jag av stolsryggen med jämna mellanrum istället. Och när lillen satt fram hade jag något överdrag som gick över hela stolen, riktigt Ullaredstuk :mrgreen:

Men det får man ta några år.
av masaba
Personligen hade jag kört (och kör) mörk klädsel med barn i familjen. Jag är nojjig för att få envisa fläckar och safar då hellre med mörk klädsel. Ljust är ju snyggt dock men det handlar nog lite om hur jobbigt man tycker det är med fläckar där bilen kanske måste lämnas in för att få bra etc. Väldigt personligt val med andra ord.

Vad gäller sätesskydd för baktvända stolar kan jag varmt rekomendera Diono UltraMat. Körde en sådan med sonen i min förra V70 och har nu köpt fler och kör tre sådana i min Sharan och en sådan i min V60. Rejäla, snygga och dessutom bra vadderade för att skydda sätena. Har uttag för IsoFix vilket också är bra. Har inte sett dem i ljust utförande men gillar dem då de känns rejälare än andra sätesskydd jag sett.

Finns att köpa lite varstans. Mina är köpta på Ellos samt BigBaby i Häggvik.

http://www.jollyroom.se/produkter/diono-ultra-mat-3

/Martin

@fjohan82 , Tjo Har du art.nr till skruvar och[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lås

Går startspärren i så kommer den […]

Tror nog att det var cordsläpp på n&a[…]